رونمایی ایسوس از دو مدل مادربرد گیمینگ و نظامی مجهز به چیپ ست AMD B550

رونمایی ایسوس از دو مدل مادربرد گیمینگ و نظامی مجهز به چیپ ست AMD B550

کمپانی ایسوس  دو مدل مادربرد گیمینگ و نظامی خود مجهز به چیپ ست B550 شامل مدل های ROG Strix B550-A Gaming و TUF Gaming B550-Plus Wi‑Fi را معرفی کرد. مادربرد های جدید ایسوس که یک روز پس از رونمایی رسمی از چیپ ست AMD B550 معرفی شده اند، ویژگی های قابل توجهی از نظر ظاهری، امکانات و عملکرد دارند.

هر چند یکی از محصولات جدید ایسوس به عنوان مادربرد نظامی از سری TUF شناخته می شود، اما پسوند GAMING نیز در کنار نام آن به چشم می خورد. ایسوس در نسل های گذشته، همواره سعی کرده تا فاصله میان محصولات سری TUF و گیمینگ را کاهش دهد و عملکرد این دو را با یکدیگر تلفیق کند.

محصولات جدید ایسوس با توجه به پشتیبانی از پردازنده های نسل سوم رایزن در حال حاضر و قابلیت نصب پردازنده های نسل چهارم رایزن در ماه های آتی، قدرت پردازشی قابل توجهی را از پردازنده دریافت و به کاربر منتقل می کنند. امکانات کلی دو مدل مادربرد گیمینگ و نظامی ایسوس شامل WiFi 6، شبکه سیمی 2.5 گیگابیتی، مدار تغذیه قدرتمند، پشتیبانی از حافظه های رم DDR4 با فرکانس بالا، فناوری BIOS FlashBack و فناوری حذف نویز هوشمند میکروفون می شود.

ایسوس همزمان با معرفی مادربرد های جدید خود اعلام کرده که مادربرد گیمینگ ROG Strix B550-A Gaming با بهره گیری از پردازنده AMD Ryzen 5 3600x موفق به ثبت رکورد فرکانس حافظه رم DDR4 به رقم 6068 مگاهرتز شده است. با توجه به اینکه مادربرد های مجهز به چیپ ست AMD B550 از پردازنده های سری RYZEN Pro نیز پشتیبانی می کنند، امکان نصب حافظه های رم DDR4 با فرکانس 5100 در حالت اورکلاک وجود دارد.

تمامی مادربرد های B550 ایسوس از فناوری ASUS Performance Enhancement بهره می برند و با استفاده از آن، مادربردها با تنظیم بهینه بایوس بر اساس سخت افزار نصب شده، بالاترین راندمان را ارائه می دهند. فناوری ASUS Performance Enhancement در پردازنده های نسل سوم رایزن سبب افزایش محدودیت توان به 17.5 درصد می شود تا عملکرد بهتری از آنها دریافت کنید.

مادربرد گیمینگ ROG Strix B550-A Gaming به مدار تغذیه قدرتمند 2+12 فاز مجهز شده و توان مورد نیاز پردازنده های سری RYZEN 3000 و RYZEN PRO توسط یک کانکتور 4 پین و یک کانکتور 8 پین تامین می شود. از دیگر امکانات مادربرد گیمینگ ROG Strix B550-A Gaming می توان به شبکه سیمی 2.5 گیگابیتی با بهره گیری از کنترلر شبکه Intel I255-V، کارت صدای SupremeFX S1220A، نور پردازی RGB در نقاط مختلف مادربرد، شیلد ورودی و خروجی پنل پشت به صورت پیش نصب و پشتیبانی از فناوری AURA SYNC اشاره کرد.

مادربرد گیمینگ نظامی TUF Gaming B550-Plus Wi‑Fi با بهره گیری از مدار تغذیه 2+8 مجهز به ماژول رگولاتور ولتاژ DrMOS و یک کانکتور 8 پین مخصوص CPU از پردازنده های قدرتمند سری RYZEN 3000/PRO پشتیبانی می کند. هیت سینک قدرتمند برای مدار تغذیه، دو اسلات M.2 مبتنی بر رابط PCI 4.0، شبکه بی سیم وای فای 6، شبکه سیمی 2.5 گیگابیتی اینتل و کارت صدای Realtek S1200A از دیگر امکانات این مادبرد به شمار می روند.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !