کارت گرافیک های سری ProArt ایسوس در قالب RTX 4070 Ti و RTX 4080 معرفی شدند

گیمرها تنها افراد مشتاق استفاده از نسل جدید کارت گرافیک ها نیستند. حوزه های کاری مانند هوش مصنوعی، تراز و آنالیز مالی، توسعه بازی، تولیدکنندگان محتوا و رباتیک جدا از گیمرها به این قطعه سخت افزاری علاقه دارند. در حالی که تولیدکنندگان محتوا اغلب از سخت افزاری مشابه گیمرها استفاده می کنند، اما نیازهای آنها یکسان نیست. به همین دلیل ایسوس اولین سری از کارت‌ گرافیک های ProArt را معرفی می کند. کارت های ProArt GeForce RTX 4080 و ProArt GeForce RTX 4070 Ti.

صرفه جویی در فضا

فضای کاری یک تولیدکننده محتوا حرفه ای اغلب شامل تجهیزات بیشتری نسبت به یک گیمر است. نیاز به نمایشگرهای متعدد، سطوح کنترلی و درایوهای خارجی متعدد تنها بخشی از شلوغی میز کار این افراد است. به همین دلیل کارت های ProArt RTX 4080 و RTX 4070 Ti با طول تنها 300 میلی متر، دو تا از کوچکترین کارت های سری 40 در بازار هستند تا فضای کمتری را اشغال کنند. این دو کارت به راحتی در طیف گسترده ای از کیس ها قرار می گیرند، و حتی به اندازه کافی جمع و جور هستند تا در بسیاری از محبوب ترین کیس های مینی ITX قرار بگیرند.

ضخامت خنک کننده نیز در این کارت ها مهم است. در حالی که گیمرها اغلب فقط از یکی از اسلات های PCIe x16 خود استفاده می کنند، تولیدکنندگان محتوا و رندرکارها به احتمال زیاد اسلات های اضافی مادربرد را هم استفاده می کنند. کارت های سری ProArt طراحی 2.5 اسلاتی را ارائه می‌کنند تا تداخل با سایر قطعات و کارت های توسعه را کمتر کنند.

سر و صدای کم و دمای کنترل شده

این دو کارت گرافیک با ابعاد جمع و جور خود، ترکیبی از عملکرد حرارتی و صوتی را ارائه می دهند. برادران بزرگتری مانند سری ROG Strix و TUF، هیت سینک‌های بسیار بزرگ‌تری دارند که ممکن است در شرایطی که فضا مشکلی ندارد، جذاب باشند، اما مدل‌های باریک تر ProArt با مشخصات فنی بهینه‌شده‌ای که به آن‌ها اجازه می‌دهد بهترین‌ها را ارائه دهند، این نقض را جبران می کنند.

به طور مثال کارت ProArt GeForce RTX 4080 در بار کاری تنها 44 دسی بل نویز تولید می کند و با فناوری 0dB خود، فن ها را در بار کاری کم و متوسط بی حرکت نگه می دارد. سه فن با فناوری Axial جریان هوای بالایی را در سطوح نویز کم ارائه می دهند. جریان هوا پس از گذشت از هیت سینک از دریچه بزرگ پشت کارت یا بک پلیت به خوبی از سیستم دور می شود.

عوامل حواس پرتی را به حداقل برسانید

گیمرها عاشق گزینه‌های شخصی‌سازی بصری مانند نورپردازی RGB هستند این در حالی است که تولیدکنندگان محتوا ترجیح می دهند از این نورپردازی دوری کنند تا حواس پرتی در زمان کار، پروژه های آنها را مختل نکند. به همین دلیل کارت های سری ProArt با دوری از نورپردازی و ظاهری مینیمال سعی بر دلبری از این کاربران دارد. 

ساختاری مستحکم

این سری از کارت های ایسوس با براکت فولادی ضد زنگ پوشانده شده اند تا در دراز مدت آسیبی به ساختار آن وارد نشود. همچنین یک براکت نگه دارنده در جعبه کارت ها قرار گرفته که می تواند از کج شدن PCB مادربرد و ایجاد مشکل در اسلات PCIe جلوگیری کند. البته لازم به ذکر است ایسوس با همکاری Adobe سه ماه اشتراک رایگان Adobe Creative Cloud را به خریداران کارت های سری ProArt هدیه می دهد تا در کنار در دسترس بودن بیش از 20 برنامه ادوبی، به 100 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری هم دسترسی داشته باشید. 

پست های مرتبط

باگ بسیار عجیب به‌روزرسانی iOS 17.5 اپل : ظاهر شدن عکس‌های حذف‌شده از سال‌ها قبل !

آیا تبلت‌های M4 iPad Pro اپل که نزدیک به 5 میلی‌متر ضخامت دارند تحت فشار معمولی خم می‌شوند ؟

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند