مک بوک ایر 15.5 اینچی از همان تراشه M2 و 8 گیگابایت رم نسخه 13.6 اینچ استفاده می کند !

زمانی که صحبت از مک بوک ایر می شود، ذهن به سمت یک محصول باریک با نمایشگر 13.6 اینچ می رود این در حالی است که در گزارش یکی از برنامه نویسان App Store یک نسخه از مک بوک ایر 15 اینچ (15.5) کشف شده است.

پیش از این گزارش شده بود که اپل در حال کار بر روی نسخه جدیدی از مک بوک ایر با نمایشگر بزرگتر است. انتظار می رفت این دستگاه در رویداد بهار اپل معرفی شود اما به نظر می رسد معرفی آن نزدیک تر از آنچه تصور می شد، برنامه ریزی شده. یکی از تحلیلگران برجسته جزئیاتی از MacBook Air جدید را فاش می کند که مشخص کننده استفاده از همان سخت افزار مک بوک ایر 13.6 اینچی اما با نمایشگر بزرگتر است.

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل مک بوک ایر بزرگتر 15.5 اینچی را در رویداد WWDC 2023 خود در تاریخ 15 خرداد عرضه خواهد کرد. این گزارش همچنین جزئیاتی در مورد پیکربندی و تعداد هسته‌های پردازنده به اشتراک گذاشته و بر این نکته تاکید می‌کند که عملکرد تراشه با تراشه M2 برابری می‌کند. تراشه M2 در مدل 15.5 اینچی آینده دارای یک پردازنده 8 هسته ای و یک پردازنده گرافیکی 10 هسته ای خواهد بود. پیکربندی هسته تراشه همانند نسخه فعلی تراشه M2 است. می توان حدس زد که نسخه بزرگتر MacBook Air همان عملکرد محاسباتی و گرافیکی نسخه 13.6 اینچی که سال گذشته معرفی شد را خواهد داشت.

به جز تراشه M2، نسخه 15.5 اینچی نیز دارای 8 گیگابایت رم است که مانند همیشه قابل ارتقاء تا 16 گیگابایت می باشد. همچنین مشخص شده که MacBook Air بزرگتر با macOS 14 معرفی می شود که بر اساس شنیده ها، اپل این پلتفرم را در WWDC 2023 برای اهداف آزمایشی به توسعه‌دهندگان معرفی خواهد کرد. در مجموع می توان انتظار داشت که بجز سخت افزار مشابه، از نظر ساختار و طراحی هم نسخه 15.5 اینچ شبیه به مدل 13.6 اینچ است با این تفاوت که در مک بوک ایر جدید نمایشگر بزرگتر و احتمالاً باتری بزرگتر را می توان به کار گرفت.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !