ازراک کارت های سفارشی Taichi / Phantom / AQUA مبنی بر RX 7900 را معرفی کرد

ازراک به عنوان یکی از برترین شرکت های تولید کننده قطعات سخت افزاری و تجهیزات گیمینگ، طی این سالها تنها کارت های رادئون تیم قرمز را تولید کرده است. این بار ازراک با سه زیر برند محبوب Taichi / Phantom / AQUA به میزبانی تراشه های گرافیکی سری RX 7900 معماری RDNA3 می رود.

Phantom Gaming و Taichi

ازراک به زودی کارت گرافیک های مختلف با زیر برندهای Phantom Gaming و Taichi و همچنین حرفه ای ترین زیر برند این شرکت یعنی AQUA را مبتنی بر تراشه های RX 7900 XTX و RX 7900 XT عرضه می کند. هر دو سری فانتوم گیمینگ و تایچی دارای طراحی سه فن با فضای اشغال سه اسلات برای تایچی و 2.5 اسلات برای فانتوم گیمینگ و نورپردازی RGB هستند. تفاوت های بسیار جزئی در مدل های XTX و XT همچون PCB گسترده تر و تراشه پرچمدار در نسخه XTX از مواردی است که تشخیص را سخت می کند.

سری Phantom Gaming در این نسل دستخوش تغییرات در زبان طراحی شده تا همراهی با نسل جدید برازنده نام آن باشد. اما زیر برند Taichi برای اولین بار است که با سری RX X900 معرفی می شود. این زیر برند که در سطح بالاتری نسبت به فانتوم گیمینگ قرار دارد، با براکت بلند تر، بدنه حرفه ای تر و تعداد کانکتورهای برق بیشتر (سه کانکتور در مقابل دو کانکتور)، پرچمدار بودن خود را ثابت می کند.

نکته جالب این است که ازراک هم مانند بسیاری از شرکای AMD علاقه ای به استفاده از USB-C بروی کارت های RX 7900 ندارد، این در حالی است که کارت مرجع جدا از دیگر پورت ها، به USB-C هم مجهز است.

AQUA

اما در این میان زیر برند حرفه ای ازراک یعنی AQUA پا را فراتر گذاشته و به جای استفاده از خنک کننده بادی، از واتر بلاک خنک کننده مایع استفاده کرده است. البته زمانی که نام AQUA شنیده می شود، نباید غیر از این هم انتظار داشت، زیرا مادربردهای حرفه ای این زیر برند هم تنها با واتر بلاک عرضه می شود.

ازراک با این کارت گرافیک، اولین کارت مبتنی بر RDNA 3 که به خنک کننده مایع مجهز است را معرفی می کند. همچنین این برای اولین بار است که نام AQUA از مادربرد گذر کرده و به کارت گرافیک هم رسیده است. از آنجا که محصولات (مادربرد و کارت گرافیک) سری AQUA در تعداد محدود و قیمت بالا وارد بازار می شود، چندان مورد علاقه عموم نیست. کارت RX 7900 XTX Aqua OC مانند تایچی از اورکلاک کارخانه ای و کانکتور سه گانه 8 پین استفاده می کند اما قطعاً واتر بلاک مربوط به تراشه گرافیکی و مدار قدرت، عملکرد این کارت را افزایش می دهد.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود