چطور بدون داشتن اینترنت در Xbox One پخش Blu-ray انجام دهیم؟

کنسول Xbox One می‌تواند دیسک‌های Blu-ray را پخش کند، اما بسیاری می‌پرسند آیا امکان پخش آن‌ها در حالت آفلاین وجود دارد؟

این مساله امکان پذیر است، اما قبل از اینکه بتوانید آن را انجام دهید، باید چند تنظیمات را در کنسول خود تغییر دهید. از طرف دیگر، می ‌توانید پخش را در حالت آنلاین شروع کرده و به صورت آفلاین ادامه دهید.

تحولی در مسیر ایکس باکس

مایکروسافت در طی گذر زمان، کنسول بازی ایکس باکس را دچار تحولات زیادی کرده است که در حقیقت در چند نسل مختلف گنجانده می شود.

کنسول ایکس باکس کلاسیک از CD و DVD پشتیبانی می کند و دارای دو سرویس آنلاین Xbox live و Xlink kai می باشد. کنسول Xbox همچنین دارای نرم افزار میکسر موسیقی، کیت پخش DVD و نرم افزار Xbox Linux  است.

کنسول نسل دوم ایکس باکس (Xbox 360) از CD، DVD، درایو USB با رسانه های پشتیبانی شده، فیلم های HD DVD اضافه شده روی درایو و سرورهای DLNA پشتیبانی می کند. کنسول ایکس باکس 360 همچنین از خدمات آنلاین از جمله وب کم، ایکس باکس لایو و آرکید پشتیبانی می کند.

نسل سوم کنسول ها شامل ایکس باکس وان، ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس است. هر سه مدل نسل سوم از سی دی، دی وی دی و بلوری پشتیبانی می کنند، در حالی که هر سه از سرورهای DLNA و درایوهای USB رسانه های پشتیبانی شده ، حمایت می کنند.

نسل سوم ایکس باکس دارای ویژگی های مدرن و شبکه های ارتباط اجتماعی است، از جمله اسکایپ، ایکس باکس لایو و مایکروسافت اج و بسیاری دیگر. نسل چهارم کنسول های ایکس باکس از سری ایکس باکس اس و ایکس باکس سری ایکس تشکیل شده است.

Xbox Series S  از سرورهای DLNA و درایوهای USB با رسانه پشتیبانی شده پشتیبانی می کند. Xbox series X همچنین از USB Drive با رسانه های پشتیبانی شده و سرورهای DLNA در کنار دیسک های Blu-ray، دی وی دی، سی دی و دیسک های بلو ری UHD پشتیبانی می کند.

متأسفانه، پخش دیسک‌های نوری بر روی کنسول شما همیشه آسان نیست و بسیاری از خطاها هنگام پخش DVD در ایکس‌باکس گزارش شده ‌اند، اما می‌توان آن را به راحتی برطرف کرد.

اگر تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه DVD را در Xbox One بدون اینترنت تماشا کنید، این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه این کار را انجام دهید.

ایکس باکس وان بلو ری پخش می کند؟

Xbox one  می‌تواند دیسک‌های Blu-ray را پخش کند، با این حال، دیسک‌های پشتیبانی شده با فرمت‌های خاص مربوط به منطقه هستند. ایکس باکس وان از دیسک های بلوری که در همان منطقه کنسول فروخته می شود پشتیبانی می کند. لازم به ذکر است که دیسک های بازی ایکس باکس بر اساس منطقه کدگذاری نمی شوند.

با این حال، برخی از دیسک های Blu ray برای منطقه خاصی نشانه گذاری نشده اند یا برای هر منطقه ای مناسب هستند. این دیسک‌های بلوری که منطقه ‌ای مشخص نشده‌اند، روی هر کنسول Xbox One  پخش می ‌شوند.

کنسول های ایکس باکس وان بسته به منطقه دارای کد A تا C هستند. حتی مایکروسافت جدولی را ارائه کرده است که مناطق مربوط به کدهای مختلف Xbox One را نشان می دهد.

Xbox One چه تفاوت هایی با نسخه های دیگر دارد؟

قبل از شروع، بیایید نگاهی گذرا به سخت افزار Xbox One بیندازیم:

CPU : پردازنده سفارشی AMD 8 هسته ای 1.75 گیگاهرتز

رم: 8 گیگابایت DDR3 2133 مگاهرتز

حافظه فلش: 8 گیگابایت

پردازنده گرافیکی: 853 مگاهرتز، 768 هسته سایه زن، 1.31 TFLOPS

فضای ذخیره سازی: 500 گیگابایت (5400 دور در دقیقه)

اینها تمام مشخصات فنی و تخصصی کنسول بازی ایکس باکس وان اصلی هستند، اما مایکروسافت پس از سال ها ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس را منتشر کرد که سخت افزار و عملکرد بهتری را به ارمغان آورد. ذکر این نکته ضروری است که این دو نسخه پشتیبانی از بلوری4K  را برای ایکس باکس به ارمغان آوردند.

بر خلاف Xbox 360، Xbox One پشتیبانی کامل از Blu-ray را ارائه می دهد، اما درست مانند نسخه قبلی خود، می تواند هم دی وی دی و هم سی دی را مدیریت کند.

ایکس باکس وان سخت افزار کارآمدتری دارد که امکان عملکرد کارآمدتر را هم فراهم می کند، که البته در رقابت با کنسول رقیب از آن انتظار می رفت.

این نسخه همچنین دارای کنترلرهای بهبود یافته با دکمه هایی راحت تر است که بازیکنان را قادر به پخش مجدد بازی می کند و همچنین پورت شارژ USB را معرفی کرده است.

کنترلر ایکس باکس وان باریک تر است و یک چوب آنالوگ دارد که راحت تر جابجا می شود و همچنین می توانید یک D-pad را پیدا کنید که استفاده از آن راحت تر از مدل های قبلی است.

در حالی که ایکس باکس وان از نظر عملکرد نمی تواند با آخرین نسل کنسول های ایکس باکس مقایسه شود، برخلاف Xbox Series S همچنان می تواند دیسک های Blu-Ray را پخش کند.

. اما این سوال باقی می ماند که آیا ایکس باکس وان می تواند دیسک های بلوری را بدون اینترنت پخش کند؟

محدودیت در پخش

ایکس باکس وان فیلم های بلوری را پخش می کند؟ پاسخ این است که بله، Xbox One می تواند دیسک های Blu-ray را پخش کند، اما محدودیت های کمی وجود دارد.

لازم به ذکر است که نسخه های دیجیتال ایکس باکس وان اس نمی توانند بلوری یا هر نوع رسانه نوری را پخش کنند زیرا درایو نوری ندارند.

بسیاری تعجب می کنند که Xbox One S پخش کننده بلوری خوبی است، چون از فرمت 4K پشتیبانی می کند، اما شما به نسخه ای نیاز دارید که دارای درایو نوری باشد.

آیا می توانید بلوری را در ایکس باکس وان به صورت آفلاین تماشا کنید؟

1. در Xbox خود آفلاین شوید

2. به سمت چپ صفحه اصلی خود بروید و راهنما را باز کنید.

3. به تنظیمات بروید.

4. همه تنظیمات را انتخاب کنید.

5. به شبکه بروید.

6. تنظیمات شبکه را باز کنید

7. گزینه آفلاین را انتخاب کنید.

8. اگر اتصال اینترنت ندارید، از تلفن خود به عنوان نقطه اتصال استفاده کنید و به آن متصل شوید و سپس در کنسول خود آفلاین شوید.

9. این بهترین راه برای استفاده آفلاین پخش کننده بلوری ایکس باکس وان است، بنابراین توصیه می کنیم آن را امتحان کنید.

آنلاین شوید و پخش را شروع کنید

1. به اینترنت متصل شوید. شما می توانید از تلفن خود به عنوان یک هات اسپات استفاده کنید.

2. پخش را شروع کنید.

3. پس از شروع پخش، اتصال را از نقطه اتصال قطع کنید.

این یک راه حل کوچک است و باید پخش کننده بلوری شما را حدود 24 ساعت یا بیشتر کار کند.

از طرف دیگر، می‌توانید با پخش فیلم‌ها با استفاده از پورت‌های USB برای تبدیل فیلم‌های Blu-ray به فرمت دیجیتال با نرم‌افزار تبدیل DVD به فرمت دیجیتال، فیلم‌های Blu-ray را روی Xbox One خود تماشا کنید.

برنامه پخش بلوری ایکس باکس وان چگونه کار می کند؟

برای پخش دیسک های بلوری به یک برنامه پخش کننده بلوری ایکس باکس وان نیاز است. با انجام مراحل زیر می توانید برنامه را از فروشگاه نصب کنید:

1. برای دسترسی به Guide دکمه Xbox را فشار دهید و Home را انتخاب کنید و به فروشگاه بروید.

2. به جستجو بروید و blu ray را در نوار جستجو تایپ کنید.

3. به دنبال برنامه پخش کننده Blu ray بگردید و آن را انتخاب کنید.

4. برای دانلود و نصب برنامه پخش کننده بلوری، Install را انتخاب کنید

در اینجا نحوه نصب برنامه پخش کننده بلو ری ایکس باکس وان با قرار دادن دیسک آورده شده است:

1. یک دیسک بلو ری یا دی وی دی را در ایکس باکس خود قرار دهید.

2. به گزینه ها نگاه کنید و وقتی برنامه پخش کننده blu ray را مشاهده کردید، آن را انتخاب کنید.

3. پس از باز شدن صفحه جزئیات برنامه پخش کننده بلو ری، Install را انتخاب کنید

4. دیسک به طور خودکار شروع به پخش می کند.

5. پس از اتمام نصب، می‌توانید با نصب دیسک در کنسول Xbox One، فیلم‌های Blu ray را پخش کنید.

چگونه یک DVD غیر Blu-ray را در Xbox One پخش کنیم؟

1. دکمه Xbox را روی کنترلر خود فشار دهید تا راهنمای باز شود.

2. فروشگاه را انتخاب کنید و به جستجو بروید.

3. DVD را در نوار جستجو تایپ کنید و برنامه پخش کننده DVD را انتخاب کنید.

4. Install را انتخاب کنید

اکنون می توانید DVD ها را با قرار دادن آنها در Xbox One خود تماشا کنید.

اگر تعجب می‌کنید که چرا نمی‌توانید یک دی‌وی‌دی را در ایکس‌باکس وان تماشا کنید، دلیل آن کمبود دی‌وی‌دی پلیر است، پس فقط آن را دانلود کنید و مشکل برطرف شود.

پس از دانلود آن، باید بتوانید هر DVD را بدون مشکل در ایکس باکس وان پخش کنید.

می توانید این برنامه ها را در ایکس باکس وان دانلود کنید و از پخش فیلم لذت ببرید. اگر روی هیچ پلتفرمی حساب کاربری ندارید، می‌توانید از Xbox one خود ثبت ‌نام کنید و از پخش فیلم لذت ببرید.

از طرف دیگر، می توانید فیلم ها را از برنامه فیلم و تلویزیون در صفحه اصلی Xbox اجاره کنید.

همانطور که می بینید ایکس باکس وان می تواند بلوری را بدون اینترنت پخش کند، اما قبل از آن باید چند تنظیمات را انجام دهید.

پست های مرتبط

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد

ایکس‌باکس احتمالاً ماه بعد نمایشی جدید از بازی Perfect Dark ارائه دهد