Need for Speed Unbound در Xbox Series X کیفیت بیشتر و در PS5 فریم بیشتری دارد

کنسول های نسل نهم تا کنون چالش های بسیاری با هم داشتند اما مانند همیشه انحصاری های سونی، برگ برنده آن شد و کنسول قدرتمند Xbox Series X حتی با وجود قدرت پردازش بیشتر باز هم نتوانست فروش بالایی مانند PS5 را تجربه کند. اما در بازی هایی که برای هر دو کنسول ارائه می شود داستان کمی متفاوت است. در این بخش نگاهی داریم به نوع عملکرد کنسول های نسل نهم با بازی تازه از راه رسیده Need for Speed Unbound محصول EA.

بازی Need for Speed Unbound چند روزی است که به دست گیمرهای سراسر جهان رسیده است. با این وجود دو کنسول قدرتمند نسل نهم یعنی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 عملکرد یکسانی در این بازی ندارند. مقایسه ای که Digital Foundry انجام داده نشان از آن دارد که کنسول Xbox Series X مایکروسافت عملکرد بهتری در کیفیت تصویر و رزولوشن دارد اما PS5 سونی در جایی که مسلماً بیشترین اهمیت را در یک بازی مسابقه‌ای دارد (فریم ریت) عملکرد درخشان تری دارد. سوال اصلی این است که چرا؟

جالب است بدانید هنگام راه‌اندازی بازی Need for Speed Unbound هیچ گزینه بصری یا تنظیم رزولوشن و فریم ریت در کنسول‌های نسل نسل نهم مشاهده نمی کنید. این بازی در کنسول های Xbox Series X و PS5 به طور پیش فرض بروی 4K و نرخ 60 فریم اجرا می شود و کنسولی مانند Xbox Series S جدیدترین نسخه نید فور اسپید را بروی رزولوشن 1440 پیکسل 60 فریم اجرا می کند.


بازی Need for Speed Unbound هنوز نیامده باگ عجیبی با RTX 4090 دارد !


می رسیم به این سوال که چرا PS5 فریم بیشتری در این بازی دارد؟ بر اساس بررسی های انجام شده مشخص شد که کنسول Xbox Series X به طور معمول این بازی را در محدوده رزولوشن 2016p تا 2160p اجرا می کند (یعنی نزدیک ترین حالت به 4K ادعا شده) اما کنسول PS5 سونی بازی Need for Speed Unbound را در محدوده رزولوشن 1800p تا 2160p اجرا می کند (میانگین 1944p). پایندی XSX به کیفیت بالای تصویر و رزولوشن اعلامی باعث شده که بیشتر از PS5 تحت فشار باشد به طوری که در محیط گیم پلی با یک تا دو فریم کمتر، همچنان در محدوده 60 فریم است اما در مسابقات شبانه یا تغییرات آب و هوایی گاه تا 40 فریم در ثانیه هم می رسد. از سوی دیگر کنسول سونی یعنی Play Station 5 با توجه به اینکه میانگین رزولوشن کمتری برای اجرا در نظر می گیرد، فشار کمتری به سخت افزارش آمده در نتیجه حتی در شرایط سخت هم با دو تا سه فریم کمتر، همچنان بروی 60 فریم در ثانیه ثابت می ماند.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد