بازیمو: بازی Cyberpunk 2077 و پردازنده های گرافیکی

همانطور که مطلع هستید باز هم بازی جنجالی CD Projekt Red یعنی Cyberpunk 2077 به تاخیر خورده است و حسابی مخاطبانش را عصبانی کرده. خشم هواداران تا جایی پیش رفت که برای سازندگان نامه های تهدید آمیز ارسال کردند. این پنجمین بار بود که این عنوان به تاخیر خورده است.

تحول یک نسل

از زمان پخش اولین تریلر از این بازی همه جا صحبت از گرافیک بسیار خوب و چشم نواز Cyberpunk 2077 است. به گفته توسعه دهندگان قرار است سایبرپانک تحولی عظیم در سبک بازی های جهان باز باشد. خوب این سوال در ذهن مخاطبان بوجود می آید که برای اجرای مناسب بازی به چه کارت گرافیکی احتیاج دارند.

چند هفته پیش CD Projekt RED اعلام کرد که تنها پردازنده های گرافیکی NVIDIA قادر به اجرای جلوه های Ray Tracing Cyberpunk 2077 در هنگام عرضه هستند. البته این پیش از اعلام آخرین تأخیر برای این عنوان مورد انتظار بود. بنابراین و از آنجا که AMD پردازنده های گرافیکی جدید RX 6000 خود را منتشر کرده است، خوشحالیم که گزارش می دهیم که این پردازنده های گرافیکی نیز قادر به اجرای با کیفیت جلوه های سایبرپانک هستند.

NVIDIA تأیید می کند که Cyberpunk 2077 Ray Tracing بر روی هر GPU سازگار با DXR کار خواهد کرد.

Cyberpunk 2077 از استاندارد صنعت DirectX Ray Tracing API استفاده می کند. روی هر GPU سازگار با DXR کار خواهد کرد. البته هیچ چیز مربوط به ردیابی اشعه Cyberpunk 2077 با NVIDIA اختصاصی نیست و کسانی هم که پردازنده های AMD استفاده می کنند می توانند از همین سطح کیفیت بهره ببرند.

بنابراین همه می توانند از آن بهره مند شوند. این صحبت دقیقا مطابق با ادعای دو روز پیش AMD است. همانطور که اوایل ماه جاری مطلع شدیم، AMD تأیید کرده است که سری GPU 2 Big Navi  از سری RX 6000 از Ray Tracing در عنوان های موجود پشتیبانی خواهد کرد.

بیشتر بازی های Ray Tracing در حال حاضر از DXR استفاده می کنند. با این حال، سه استثنا وجود دارد که از برنامه افزودنی Ray Tracing NVIDIA برای Vulkan استفاده می کنند. این استثناها شامل بازی هایQuake II RTX ،  Wolfenstein:  Youngblood و JX3 هستند.

در پایان باید گفت که هر دو پردازنده گرافیکی AMD و NVIDIA قادر خواهند بود جلوه ها و اثرات Cyberpunk 2077 را به خوبی اجرا کنند.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024