بازیمو: جیم رایان از استراتژی Sony برای تولید IP جدید می گوید

سونی برای نسل جدید برنامه های گسترده ای را در سر دارد ولی خوب مشخص است که فعلا با تمام قوا وارد نشده است و کمی آهسته قدم های خود را برمی دارد. شروع نسل را بیشتر با بازی های مشترک کنسولی و عنوان های موفق ارتقا یافته نسل قبل شروع کرده و خبر خاصی در مورد بازی های بزرگ سونی نیست. اما در طول مدت کار اصلی خود را شروع خواهد کرد. در مصاحبه ای از جیم رایان او جمله بسیار جالبی را گفته: نسل جدید در واقع از سال 2022 شروع خواهد شد.

در نسل قبل سونی IP های بسیار موفقی را خلق کرد که شاید برجسته ترین نسل از این حیث برای این شرکت باشد. خوب آیا Sony برای نسل جدید هم قصد خلق IP جدید را خواهد داشت؟

مدیر عامل PlayStation می گوید در حال حاضر ساخت IP جدید بسیار خطرناک است و ممکن است برنامه های اقتصادی ما را تغییر دهد. جیم رایان در صحبت های خود تاکید می کند که البته ما قصد ساخت بازی های با کیفیت و عالی را خواهیم داشت ولی نه اکنون.

شاید برای بعضی افراد سوال پیش بیاید که IP چیست؟ IP به نوعی به مالکیت معنوی یا یک بازی جدید که نه دنباله ای از قبل داشته و نه Spin Off باشد گفته می شود. در نسل هشتم Horizon Zero Dawn، Ghost Of Tsushima، Astro سه تا از بهترین های پلی استیشن 4 بودند که مخاطبان بسیار زیادی را پیدا کرده اند. رایان در صحبت های خود Ghost Of Tsushima را بسیار برجسته و قابل ستایش معرفی می کند.

با این وجود رایان گفت با تمام خطرات ما به نوآوری با PS5 ادامه خواهیم داد ولی ساخت یک عنوان ویژه احتیاج به مبلغی نزدیک به 100 میلیون دلار دارد.

پلی استیشن 5 با ترکیبی از دنباله ها، اسپین آف ها، بازسازی ها و IP های جدید در لیست خود، تاکنون موفق عمل کرده است. اگرچه IP جدید پلی استیشن 5 یعنی Returnal نیز قرار است در سال 2021 وارد شود.

به نظر شما عملکرد Playstation 5 تا به اینجا کار چگونه بوده است؟

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024