رویداد آنلاین هواوی / هواوی قدرتمند تر از همیشه به راه خود ادامه می دهد

رویداد آنلاین هواوی بصورت رسمی امروز برگزار شد و هواوی از سه محصول تازه وارد به باراز ایران پرده برداری کرد. در این رویداد جذاب هواوی به بسیاری از پرسش های متداول کاربران خود پاسخ داد. یکی از نگرانی های اصلی کاربران هواوی با توجه به تحریم های اعمال شده بر علیه این شرکت، عدم پشتیبانی از سرویس خدمات گوگل یا همان GMS بود که مسئولین ارشد هواوی اعلام کردند با وجود تمام تحریم ها و محدودیت های به وجود آمده قرار نیست برای کاربران این شرکت مشکلی به وجود آید و پلتفرم جدید HMS بخوبی جای خالی سرویس خدمات گوگل را پر کرده است. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به آنچه در این رویداد آنلاین اتفاق افتاد.

عمکلردی قدرتمند در پاسخ به تمام محدودیت های ناجوانمردانه

در همان ابتدا در مورد فروش چشم گیر هواوی در سالی که گذشت صحبت شد و با توجه به آمار منتشر شده از بین هر 8 نفر در دنیا یک نفر از محصولات هواوی استفاده می کند. بدن شک آمار شگفت انگیزی است اما شگفت انگیز تر می شود وقتی بدانیم هواوی توانست در سالی چنین آمار بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد که به دلیل تحریم های ناجوانمردانه امریکا بسیاری از بازار های فروش جهانی را از دست داده است.

این اتفاق همان حکایت ققنوسی را دارد که بار دیگر از آتش برخواسته و این بار قدرتمند تر از همیشه راه خود را ادامه می دهد. بگذارید نگاهی داشته باشیم به مشکلاتی که برای هواوی در سالی که گذشت به وجود آمد تا بهتر عملکرد خوب این شرکت قدرتمند را درک کنیم.

بعد از تحریم های امریکا هواوی بازار فروش این کشور را بصورت کامل از دست داد و بعد از آن بسیاری از کشور های اروپایی و حتی برخی از کشور های آسیایی نیز این شرکت معتبر را تحریم کردند. اما این ققنوس قدرتمند توانست با تمام این مشکلات آمار فروش بسیار خوب و چشم گیری را به خود اختصاص دهد و در حال حاضر نیر در میان شرکت های حاضر در عرصه گوشی های هوشمند رتبه دوم بیشترین میزان فروش گوشی های هوشمند در بازار های جهانی را به خودش اختصاص داده. بی شک در سال میلادی آینده هدف اصلی هواوی فروش بیشتر و عمکلرد بهتر در راستای کسب رتبه اول بیشترین میزان فروش در بازار جهانی می باشد و با توجه به عملکرد خوب اسمارتفون های این شرکت اتفاقی بسیار محتمل می باشد.

بعد از تحریم امریکا نوبت به گوگل رسید تا هواوی را تحریم کند و دیگر گوشی های هوشمند این شرکت اجازه استفاده از سرویس خدمات گوگل یا همان GMS را نداشتند. اما پلتفرم HMS جایگزین بسیار شایسته ای بود که جای خالی سرویس خدمات گوگل را به خوبی پر کرد تا کاربران بی شمار این شرکت با هیچ مشکلی رو به رو نشوند. در کنار این پلتفرم جذاب، APP GALLERY نیز نرم افزار های پرکاربرد و مطرح دنیا را با خود به همراه داشت که نیاز های کاربران این شرکت را بخوبی برطرف کرد.

اما از همه این اتفاقات که بگذریم نوبت به معرفی محصولات جدید این شرکت رسید. بزودی دو تبلت جدید هواوی به همراه هواوی میت 30 پرو به عنوان یکی از پرچمداران قدرتمند این شرکت روانه بازار ایران خواهند شد. اما اصلی ترین اتفاقی که در این مراسم افتاد خبر خوش حضور گوشی هوشمند میان رده هواوی Y9a در بازار ایران بود.

این گوشی هوشمند میان رده که مدتی پیش رونمایی شد حال به بازار ایران رسیده. اسمارتفونی که در نگاه اول حس و حال یک پرچمدار قدرتمند را به شما می دهد و از نظر مشخصات فنی نیز دست پر پا به عرصه رقابت گذاشته. طراحی زیبا و چشم نوازی که ما را به یاد پرچمداران سری میت 30 این شرکت می اندازد و حضور تکنولوژی دوربین سلفی پاپ آپ که زیبایی این گوشی هوشمند میان رده را دو چندان کرده حرفی برای گفتن باقی نگذاشته است. نگاهی خواهیم داشت به مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای هواوی Y9a.

مشخصات هواوی Y9a

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، هواوی Y9a از طراحی مشابه پرچمداران این شرکت بهره برده. در قسمت پشتی شاهد قرار گیری سه سنسور دوربین در بریدگی دایره ای شکل کنار یکدیگر می باشیم. طراحی که ما را به یاد گوشی های هوشمند هواوی میت 30 پرو  می اندازد.

این اسمارتفون در بخش صفحه نمایش از طراحی مشابه با Enjoy 20 پلاس بهره برده. هواوی Y9a به صفحه نمایشی 6.63 اینچی با رزولوشن FHD پلاس از نوع IPS LCD بهره برده. این صفحه نمایش توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 60 هرتز را خواهد داشت به لطف بهره بردن از تکنولوژی دوربین سلفی پاپ آپ، هیج بریدگی و ناچی را با خود به همراه ندارد.

در بخش مشخصات سنسور های دوربین نیز هواوی Y9a به نسبت Enjoy 20 پلاس قدرتمند تر ظاهر شده است. یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک، سنسور های دوربین سه گانه Huawei Y9a را تشکیل می دهند. برای دوربین سلفی نیز سنسور 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است.

در بخش مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده نیز می توانیم به پردازنده 8 هسته ای مدیاتک هلیو G80 به همراه رم های 6 و 8 گیگابایتی از نوع LPDDR4x و حافظه داخلی 128 گیگابایتی اشاره کنیم. باتری 4200 میلی آمپر ساعتی نیز به شارژر 40 واتی شارژ سریع مجهز شده است.

در مجموع هواوی نشان داد که نه تنها در بازار های جهانی با وجود تمام تحریم ها توانسته است عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد، بلکه در بازار ایران نیز طرفدار های پر و پا قرص خود را دارد و توانسته است در سالی که گذشت آمار فروش بسیار خوبی را به خود اختصاص دهد که نشان از عملکرد بی نظیر اسمارتفون های این شرکت می دهد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !