بازیمو: بررسی موفق ترین بازی های وسترن در طول تاریخ بازی و سرگرمی

در طول تاریخ دنیای سرگرمی غرب وحشی یا وسترن سوژه بسیار خوبی برای سازندگان فیلم های سینمایی و بازی های رایانه ای بوده است، عنوان های بزرگی در صنعت سینما ساخته شده اند که تاثیر خود را بر روی بازی های مختلف گذاشته اند و بالعکس. در این مطلب قصد داریم بهترین و موفق ترین بازی ها با محوریت غرب وحشی را بررسی کنیم.

Sunset Riders:

دهه هشتاد جایی بود برای ظهور قهرمان های دو نفره که با تمام انرژی و قدرت به دل دشمنان می زدند و همه را شکست می دادند، یقینا نام کاراکترهای ترنس هیل و باد اسپنسر را شنیده اید. دو کاراکتری که بدون در نظر گرفتن خطرات و هیچ گونه ترسی وارد میدان نبرد می شدند. بازی Sunset Riders با الهام از کاراکترهای ترنس هیل و باد اسپنسر ساخته شد و توانست به موفقیت برسد. در این بازی با دو کاراکتر بیلی و کورمانو بازی خواهید کرد که هر کدام سلاح به خودشان را دارند که بر گرفته از کاراکترهای سینمایی بودند.

Desperados- Wanted Dead Or Alive:

داستان بازی دسپرادوز در مورد شخصی به نام جان کوپر است و باید با تبهکاران مبارزه کنید، در طول بازی برای خود یارهای دیگری پیدا می کنید و تیمی 6 نفره را تشکیل می دهید. دسپرادوز بازی به سبک استراتژیک و اکشن در دنیای وسترن است که زاویه دوربین هم به حالت ایزومتریک قرار می گیرد. گرافیک بازی در زمان عرضه بسیار عالی بود و جزئیات بسیار خوبی را به نمایش می گذاشت.

Dark Watch:

بازی دارک واچ در سال 2005 به صورت انحصاری برای پلی استیشن 2 ساخته شد و با روایت و دنیایی متفاوت از وسترن را به تصویر می کشید. طراحی هنری بازی دارک واچ یکی از نقاط قوت آن بود و در بین بازی های اول شخص پلی استیشن 2 جلوه ای متفاوت داشت. طراحی سلاح ها و دشمنان در زمان خود بسیار دیدنی و چشم نواز بود.

Red Steel 2:

شرکت Ubisoft در سال 2010 عنوان انحصاری Red Steel 2 را برای کنسول Wii منتشر کرد که سبک و سیاق خود را داشت. این بازی وسترن کاملا از قابلیت های Wii استفاده می کرد و حتی از بهترین بازی های این کنسول بود. دنیای رد استیل 2 ترکیبی بود از غرب وحشی و دنیای سامورایی ها ژاپنی بود که تا پای مرگ با شما مبارزه خواهند کرد.

Gun:

اسلحه سر نوشت من خواهد بود و گرمای سوزان آفتاب که گویی همچون تازیانه ای که همیشه من را شکنجه خواهد کرد. بازی Gun یکی از بهترین بازی هایی بود که در سبک وسترن ساخته شد. شما در این بازی در نقش کلتون وایت به ایفای نقش می پرداختید. جالب این بود که صدا پیشگی کاراکتر کلتون وایت را بازیگر فیلم اول Punisher یعنی Thomas Jane بر عهده داشت. بازی Gun شما را برای اولین بار دردنیای غرب وحشی رها می کرد و می توانستید به هر جایی سفر کنید یا به دنبال طلا بگردید.

Call Of Juarez Gunslinger:

هفت تیر کش جایزه بگیری که سعی دارد به دنبال بزرگ ترین و معروف ترین خلافکاران غرب وحشی برود. استودیو Techland یکی از سازند هایی است که باعث ارتقا سبک وسترن در بازی های رایانه ای شده است. این استودیو لهستانی بیش از یک دهه است به ساخت بازی های وسترن مشغول است و توانسته آثار بسیار موفقی را تولید کند. بازی Call Of Juarez Gunslinger ضرب آهنگی بسیار فوق العاده دارد و داستانی را برای شما روایت می کند که هیجان در لحظه لحظه آن نهفته است. در این میان اشتباه های راوی که گاهی سعی می کند داستان را تحریف کند و یا گاهی همه چیز را فراموش می کند بازی را بسیار پر انعطاف کرده است. سری بازی ندای خوارز به دوئل های هیجان انگیز و خلاقانه معروف است که در این شماره هم شاهد چنین هفت تیر کشی های هیجان انگیزی هستیم.

Red Dead Revolver:

در ابتدا استودیو کپکام ساخت این بازی وسترن را آغاز کرد ولی شرکت نام آشنای راک استار گیمز امتیاز این بازی را خریداری کرد و در سال 2004 بازی رد دد رولور را برای پلی استیشن 2 و ایکس باکس عرضه کرد. بازی به سبک سوم شخص اکشن بود و شما را در غرب وحشی با کابوی ها رو در رو می کرد.

Red Dead Redemption:

یکی از بهترین عنوان های شرکت Rockstar بازی Read Dead Redemption است در سال 2010 برای نسل هفتم کنسول های بازی منتشر شد. این بازی آزادی عمل دنیای GTA را در غرب وحشی یا وسترن به شما می دهد که باعث استقبال زیاد از بازی Read Dead Redemption شد. بعد از سالیان زیادی بالاخره یک بازی تمام و کمال در سبک وسترن عرضه شد و هواداران این سبک حسابی از آن لذت بردند. شخصیت اصلی بازی John Marston بود که زمانی خلافکار بوده و با همکاری دوستانش بیل ویلیامسون، خاویر اسکورلا و به سرکردگی داچ دزدی می کرده است. حال جان مارستون دیگر توبه کرده است ولی ماموران امنیتی جان را تهدید کرده اند تا دوستانش را دستگیر قانون نکند دست از سر او بر نمی دارند. جان مارستون دوباره باید هفت تیر خود را پر کند و برای نجات خود وارد عمل شود. در ساخت Read Dead Redemption از آثار معروفی همچون 3:10 به یوما و جانگو الهام گرفته شده است.

Red Dead Redemption 2:

در سال 2018 شرکت راک استار بعد از مدت ها انتظار بازی Read Dead Redemption 2 را برای نسل هشتم بازی ها منتشر کرد. 8 سال انتظار برای نسخه دوم ارزشش را داشت و راک استار نشان داد همیشه ایده های زیادی در سر دارد و قادر است حد و مرزهای جدیدی را در گیم پلی تعریف کند. رد دد 2 یک شاهکار به تمام معنا و یک کلاس درس برای بازی سازی است و آنقدر نکات پنهان در دل خود جای داده است که تا صدها ساعت می توان به کشف آن ها پرداخت. داستان بازی  Read Dead Redemption 2 پیش در آمدی بر بازی اول است و داستان های پیشین گروهی که داچ ریاست آن را بر عهده دارد روایت می کند. شخصیت اصلی در این بازی آرتور مورگان است که داچ ون خیلی به او اعتماد دارد. داچ به همراه آرتور، جان مارستون، خاویر اسکولا و افراد دیگر گروه نقشه دزدی از یک قطار را می کشند تا با این پول بتوانند زندگی خوبی برای خود درست کنند ولی در ادامه مشکلاتی زیادی گریبان گیر این گروه می شود. داستان سرایی فوق العاده شما را محو بازی خواهد کرد و به این نقطه می رسید که Read Dead Redemption 2 را در جایگاه بهترین بازی سبک وسترن خواهید شناخت.

در مطلب های آینده قصد داریم به سراغ ژانرهای دیگر برویم و بهترین ها را بررسی و مرور کنیم.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !