مشخصات کامل گوگل پیکسل 5 پیش از رونمایی رسمی

گوگل پیکسل 5 قرار است به عنوان جدیدترین پرچمدار این شرکت بصورت رسمی معرفی شود. گوگل با معرفی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد، همین امر توقع کاربران را از گوشی های هوشمند این شرکت بالا برد. اما متاسفانه پیکسل 4 به همراه پیکسل 4 ایکس ال، عملکرد نا امید کننده ای را از خود به نمایش گذاشتند. حال پیکسل 5 قرار است بار دیگر قدرتمند تر از همیشه وارد میدان شود.

مشخصات گوگل پیکسل 5

به نسبت سری های قبلی، گوگل پیکسل 5 به صفحه نمایش قدرتمند تر با طراحی متفاوتی مجهز شده. صفحه نمایشی 6 اینچی با رزولوشن 1080×2340 پیکسلی از نوع اولد برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده. این صفحه نمایش توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز را خواهد داشت و به ناچ اینفینیتی O نیز مجهز شده.

در بخش سنسور های دوربین نیز این پرچمدار به مشخصات فنی قدرتمند تر از همیشه مجهز شده. در بریدگی ناچ دایره ای شکل که در قسمت بالایی گوشه سمت چپ صفحه نمایش قرار گرفته شاهد حضور سنسور 8 مگاپیکسلی دوربین سلفی می باشیم. در بخش پشتی اما دو سنسور در بریدگی مربعی شکل کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

باز هم خبری از سنسور تله فوتو نیست و یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی واید با زاویه دید 77 درجه به همراه سنسور 16 مگاپیکسلی از وع فوق عریض و زاویه دید 107 درجه، سنسور های دوربین دوگانه پیکسل 5 را تشکیل می دهند. سنسور اصلی به قابلیت لرزشگیر اپتیکال یعنی OIS و لرزشگیر دیجیتال یعنی EIS نیز مجهز شده و همچنین توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 4K و نرخ 60 فریم در ثانیه را نیز خواهد داشت.

در بخش مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده شاید توقع می رفت که گوگل از یکی از پردازنده های پرچمدار استفاده کند. اما پردازنده میان رده ولی قدرتمند اسنپدراگون 765G این پرچمدار را همراهی می کند. یکی از ایراداتی که به پرچمداران این شرکت در سری های قبلی گرفته می شد، میزان کم رم در نظر گرفته شده بود. این بار بر خلاف همیشه گوگل پیکسل 5 به رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 128 گیگابایتی مجهز شده است.

در بخش باتری نیز شاهد پیشرفت بودیم و پیکسل 5 قرار است به باتری 4080 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژ 18 واتی شارژ سریع مجهز شود. پیش بینی می شود پیکسل 5 با قیمت پایه 629 دلاری روانه بازار شود.

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !