بازیمو: شرکت Ubisoft و درآمدهای فوق العاده

شرکت یوبی سافت هر ساله عنوان های زیادی را روانه بازار می کند. اما مدتی است که تمرکز خود را بر روی بازی های شبکه قرار داده است. بازی هایی مانند Rainbow Six به تنهایی ماشین پولسازی عظیمی برای شرکت Ubisoft به حساب می آید. حال این شرکت فرانسوی کارنامه مالی امسال خود را ارائه داده است که بسیار قابل توجه است.

در زمان شیوع ویروس کرونا و خانه نشین شدن همه بسیاری از بیزینس ها و تجارت ها سقوط کرد و برخی دیگر رشد چشمگیری داشته اند. در طول این مدت فروش کنسول های بازی هم به فروش بالایی رسیده است. در همین راستا بازی های آنلاین و شبکه هم رونق بسیار زیادی گرفته است. شرکت یوبی سافت هم در طی دوران کرونا تمرکز خود را بر روی بخش شبکه گذاشته است.

شرکت Ubisoft اعلام کرده است که درآمد بسیار بالایی از بازی های سرویس شبکه بدست آورده است.

یوبی سافت نتایج خود را برای نیمه اول سال مالی 2020-2021 به اشتراک گذاشته و درآمد خالص 754.7 میلیون یورویی (880.09 میلیون دلار) را اعلام کرده است. این آمار مالی در مقایسه با سال قبل 8.5٪ افزایش داشته که 86٪ این درآمد از محل رزرو شبکه دیجیتال است. این حجم از پیشرفت مالی واقعا حیرت انگیز است که البته شیوع ویروس کرونا هم مزید بر علت شده.

ناشر Assassin’s Creed و Rainbow Six دلیل این رشد را بازی های سرویس شبکه خود می داند. Assassin’s Creed: Odyssey که دو سال پیش به بازار آمد در این مرحله از حضورخود فروش بیشتری نسبت به نسخه قبلی یعنی Assassin’s Creed: Origins دارد. در همین حال عنوان محبوب Rainbow Six: Siege  در بخش چند نفره بیش از 65 میلیون بازیکن ثبت شده دارد.

در کل بازی های  Ubisoft در طول دوره مالی 100 میلیون بازیکن فعال روی رایانه و کنسول داشته است.

Ubisoft و تغییر مسیر

Ubisoft در تلاش است فرهنگ شرکت خود را تغییر دهد، زیرا اوایل سال جاری ناشران به آزار و اذیت و رفتار نامناسب متهم شدند. همراه با درآمد خود، یوبی سافت با انتشار بیانیه ای سرمایه گذاران را در مورد اقدامات خود برای مقابله با این مشکلات آگاه کرد. ذکر این نکته جالب است که 75٪ از تیم های Ubisoft دوره های آموزش رفع بحران و مشکلات حیاتی را به پایان رسانده اند. این شرکت همچنین از ایجاد کمیته جدید بررسی محتوا صحبت می کند، برای اینکه اطمینان حاصل کند بازی ها و تبلیغات آینده دارای اشتباه های کم سر و صدا هستند.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024