امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۱۲:۳۷

انتشار بازی BioShock 4 تا اواخر سال 2027 به تعویق افتاد | اخراج‌ 80 نفر در استودیو !

پیش از آغاز رویداد Gamescom ONL 2025، جیسون شرایر از بلومبرگ گزارش داد که استودیو Cloud Chamber، سازنده BioShock 4، با تعدیل نیرو مواجه شده و تعداد نامشخصی از کارکنان خود را از دست داده؛ همچنین مشخص شد که راد فرگوسن، مدیر پیشین مجموعه Diablo، مدیریت این استودیو را بر عهده خواهد گرفت.

امروز شرکت Take-Two رسماً این تعدیل نیرو را تأیید کرد. اما این بار شرایر جزئیات بیشتری داد و اعلام کرد که این تصمیم 80 نفر از مجموع 250 عضو تیم Cloud Chamber را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین او گزارش داد که عرضه BioShock 4 احتمالاً تا میانه یا حتی اواخر سال 2027 به تعویق افتاده باشد.

در یک ایمیل داخلی که به دست بلومبرگ رسید، دیوید ایس‌مایلر (رئیس شرکت 2K) درباره روند تصمیم‌گیری توضیح داد اما مستقیماً به تعداد افراد اخراج‌شده اشاره نکرد. وی نوشت:

هرچند از پیشرفت عناصر اصلی گیم‌پلی پروژه هیجان‌زده‌ایم، اما همراه با مدیریت استودیو تصمیم گرفتیم برخی بخش‌های بنیادین بازی را که برای یک عنوان BioShock حیاتی هستند بازطراحی کنیم. برای تمرکز بیشتر بر این تغییرات و اختصاص زمان بیشتر به توسعه، مجبور شدیم اندازه تیم را کوچک‌تر کنیم.

وی ادامه داد:

می‌دانم که این خبر برای همه سخت است. اگر نقش شما تحت تأثیر قرار گرفته باشد، امروز از طرف مدیر یا سرپرست استودیو در مورد جزئیات مربوط به مزایا، خدمات شغلی و منابع حمایتی مطلع خواهید شد. امیدواریم هر کاری از دستمان برمی‌آید انجام دهیم تا از شما حمایت کنیم. از تلاش و سخت‌کوشی تک‌تک شما قدردانی می‌کنم.

Bioshock 4به گفته منابعی که با شرایر صحبت کرده‌اند، در ابتدا هدف داخلی تیم این بود که بازی را در اواخر 2026 یا اوایل 2027 عرضه کنند. اما با تغییرات اخیر، این زمان‌بندی عقب افتاده و اکنون شاید انتشار بازی به میانه یا اواخر 2027 موکول شود. حتی اگر بازی در 2027 آماده شود توسعه بازی بیش از یک دهه طول کشیده است.

گزارش شرایر همچنین به مشکلات متعددی اشاره می‌کند که Cloud Chamber در این مدت با آن روبه‌رو بوده؛ از جمله چالشی که بسیاری از استودیوهای دیگر هم در آن شکست خورده‌اند: ساخت یک بازی پرهزینه و عظیم در حالی که هم‌زمان باید یک استودیوی جدید را هم از پایه شکل دهند.

اینکه سرنوشت چنین بازی مهمی به این وضعیت رسیده، واقعاً تأسف‌برانگیز است. مخصوصاً وقتی به یاد بیاوریم که بیش از ده سال پیش، پلیرها برای تجربه نسخه جدید BioShock بی‌نهایت هیجان‌زده بودند. حالا باید پرسید: آیا BioShock 4 در سال 2027 همان تأثیر و جایگاه را خواهد داشت که می‌توانست در سال 2016 داشته باشد؟

در این مقطع، Take-Two آن‌قدر روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده که توقف کامل آن بعید به نظر می‌رسد. دست‌کم چنین حسی وجود دارد که دیگر از نقطه‌ای که بتوان بازی را لغو کرد گذشته‌ایم. امیدواریم فرگوسن و اعضای باقی‌مانده تیم بتوانند اثری شایسته خلق کنند.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با بازی‌ها و سایر اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد بازی BioShock 4 چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *