معرفی رسمی گوشی های گیمینگ شیائومی بلک شارک 3 و بلک شارک 3 پرو

بالاخره انتظار های به پایان رسید و دو گوشی گیمینگ جدید شیائومی، یعنی بلک شارک 3 و بلک شارک 3 پرو بصورت رسمی رونمایی شدند. شیائومی این بار در کنار مشخصات فنی فوق العاده و البته سنسور های دوربین قدرتمند، ویژگی های جالبی را برای این دو گوشی هوشمند جدید خود در نظر گرفته که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

بلک شارک 3 پرو

طراحی

در رابطه با طراحی در نظر گرفته شده باید گفت که شیائومی بار دیگر همانند نسل های قبلی سری بلک شارک، از طراحی خشن اما جذاب بهره برده. در قسمت پشتی بریدگی جالبی برای قرار گیری سنسور های دوربین سه گانه در نظر گرفته شده و البته در قسمت پایینی نیز یک برآمدگی با طراحی مشابه با بریدگی محل قرار گیری سسنور های دوربین مشاهده می کنیم که در ادامه خواهیم گفت به چه منظوری در نظر گرفته شده.

مدل پرو این گوشی هوشمند به نسبت مدل استاندارد مشخصات فنی تقریبا مشابهی را با خود به همراه داشته. تنها مدل پرو به صفحه نمایش بزرگتر 7.1 اینچی مجهز شده است. این صفحه نمایش با پنل اولد توانایی ارائه رزولوشن QHD پلاس را خواهد داشت. از دیگر مشخصات این صفحه نمایش می توان به نرخ بروزرسانی 90 هرتز اشاره کرد که شاید توقع می رفت که شیائومی نرخ بروزرسانی120 هرتز را برای صفحه نمایش این گوشی هوشمند در نظر بگیرد.

دوربین

به طبع نباید از یک گوشی گیمینگ توقع بالایی در زمینه سنسور های دوربین داشت. اما بلک شارک 3 پرو از سنسور های دوربین قدرتمندی نیز بهره برده است. یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و یک سنسور فوق عریض 13 مگاپیکسلی به همراه سنسور 5 مگاپیکسلی سنجش عمق، سنسور های دوربین سه گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

شاید جای سنسور تله فوتو خالی باشد اما با توجه به سنسور اصلی قدرتمند در نظر گرفته شده، توقع می رود دوربین شیائومی بلک شارک 3 پرو عملکرد خوبی را از خود در قالب یک گوشی هوشمند گیمینگ به نمایش بگذارد. برای دوربین سلفی نیز از سنسور 20 مگاپیکسلی استفاده شده است.

پردازنده

اما مهمترین مشخصه فنی در نظر گرفته شده برای یک گوشی هوشمند گیمینگ، مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می باشد. بلک شارک 3 پرو نیز در این زمینه تا دندان مسلح وارد شده. پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865 این گوشی را همراهی می کند که پیش از رونمایی رسمی توانست بالاترین امتیاز بنچمارک را در میان گوشی های هوشمند اندرویدی به خود اختصاص دهد. با توجه به بهره بردن از چنین پردازنده ای و مودم در نظر گرفته شده، شیائومی بلک شارک 3 پرو قابلیت پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را خواهد داشت.

این گوشی هوشمند در دو مدل روانه بازار خواهد شد. مدل معمولی به رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی مجهز شده. این در حالی می باشد که مدل خاص و البته گران قیمت تر، به رم 12 گیگابایتی با حافظه داخلی 256 گیگابایتی مجهز شده است.

باتری و قابلیت های جذاب

یکی دیگر از اصلی ترین معیار های هر گوشی گیمینگی، میزان ظرفیت باتری آن می باشد. باتری 5000 میلی آمپری Black Shark 3 Pro به شارژر قدرتمند 65 واتی شارژ سریع مجهز شده. این شارژر می تواند باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری این گوشی هوشمند را در مدت زمان 38 دقیقه به شارژ 100 درصدی برساند.

اما در قسمت پشتی این گوشی در بخش پایینی همانطور که در ابتدا گفتیم، برآمدگی جالبی همانند معماری در نظر گرفته شده برای سنسور های دوربین در نظر گرفته شده. اما کاربرد آن چیست؟

اگردر حین بازی شارژ گوشی شما رو به اتمام باشد و نخواهید که سیم شارژر برای شما مشکلی به وجود آورد، باید بدانید که شیائومی یک شارژر مغناطیسی را برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته. البته این شارژر با توان 18 واتی می باشد. این معماری در نظر گرفته شده برای اتصال شارژر مغناطیسی 18 واتی می باشد.

اما یکی دیگر از قابلیت های جذاب در نظر گرفته شده برای این گوشی، دکمه های کنترلر پاپ آپ آن می باشد. در تست های صورت گرفته نیز بد از استفاده 300 هزار باره از این دکمه های پاپ آپ هیچ مشکلی به وجود نیامده است.

بلک شارک 3

مدل استاندارد همانطور که در ابتدا گفته ایم از مشخصات فنی تقریبا مشابهی با مدل پرو بهره برده است. به نسب مدل پرو، بلک شارک 3 به صفحه نمایش کوچتری با ابعاد 6.67 اینچ و رزولوشن FHD پلاس مجهز شده.

در حالی که مدل پرو به باتری 5000 میلی آمپری مجهز شده، مدل استاندارد از باتری 4720 میلی آمپر ساعتی بهره می برد.

تنوع رنگی بیشتری نیز برای بلک شارک 3 به نسبت مدل پرو در نظر گرفته شده که در تصاویر مشاهده می کنید.

بلک شارک 3 با قیمت پایه 500 دلار و بلک شارک 3 پرو با قیمت 675  روانه بازار خواهند شد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !