نرخ انتقال 25.6 ترابیت توسط سوییچ شبکه Broadcom

نرخ انتقال 25.6 ترابیت توسط سوییچ شبکه Broadcom

کمپانی Broadcom یک برند شناخته شده و نوآور در زمینه تجهیزات شبکه به شمار می رود که طیف محصولات وسیعی از جمله چیپ ست و سوییچ شبکه را در دسترس کاربران و سایر شرکت های تولید کننده قرار می دهد. این کمپانی به تازگی موفق به ساخت و توسعه یک چیپ ست جدید با نام Tomahawk 4 شده که قادر به ارائه نرخ انتقال شگفت انگیزی است.

چیپ ست جدید Broadcom بر پایه فناوری ساخت 7 نانومتری TSMC و به صورت اختصاصی برای سرویس دهندگان ابری در سطح وسیع از جمله مایکروسافت، گوگل و آمازون تولید شده است. در چیپ ست Tomahawk 4 که نسخه توسعه یافته نسل پیشین یعنی Tomahawk 3 است، بیش از 31 میلیارد ترانزیستور نصب شده و از این لحاظ پیشرفته ترین چیپ ست ساخت Broadcom به شمار می رود.

چیپ ست نسل گذشته Tomahawk 3 موفق به ثبت نرخ انتقال 12.8 ترابیت بر ثانیه شده بود و اکنون چیپ ست جدید برادکام به نرخ انتقال قابل توجه 25.6 ترابیت بر ثانیه دست یافته است. نکته جالب توجه اینجاست که نرخ انتقال 25.6 ترابیت بر ثانیه با استفاده از فقط یک چیپ ست تام هاک 4 به ثبت رسیده و در یک سرویس دهنده ابری در ابعاد وسیع، تعداد قابل توجهی چیپ ست به کار می رود که نتیجه آن نرخ انتقال شگفت انگیزی خواهد بود.

برادکام در چیپ ست جدید خود از 512 بلاک PAM4 از نوع Serdes بهره برده که روی طرح یکپارچه با پهنای باند 50 گیگابیت بر ثانیه فعالیت می کنند. پهنای باند مورد نظر به شرکت های تولید کننده سوییچ شبکه این امکان را می دهد تا 64 پورت شبکه 400 گیگابیتی اترنت یا 256 پورت شبکه 100 گیگابیتی اترنت را پشتیبانی کنند. برادکام علاوه بر ارائه پهنای باند و نرخ انتقال قابل توجه، بهینه سازی هایی در زمینه توان مصرفی انجام داده تا هزینه های عملیاتی به میزان 75 درصد در مقابل توان مصرفی و سخت افزار مورد نیاز کاهش یابد.

برای کنترل پردازش ها و همچنین روند انتقال داده در سوییچ های مجهز به چیپ ست Tomahawk 4 در هر چیپ ست چهار عدد پردازنده 1 گیگاهرتزی در نظر گرفته شده تا علاوه بر موارد ذکر شده، راه اندازی سیستم عامل سوییچ نیز توسط چهار عدد پردازنده ساخت ARM صورت پذیرد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !