عرضه بازی Callisto Protocol در ژاپن لغو شد

بازی ترسناک Callisto Protocol به هیچ عنوان در کشور ژاپن عرضه نمی شود و این تصمیم در بازخورد کم کردن درجه خشونت بازی، از سوی توسعه دهنده گرفته شد.

وحشت به ژاپن نمی رود

حساب کاربری رسمی بازی در رسانه‌های اجتماعی  چند روز پیش اعلام کرد: «ما تصمیم گرفتیم نسخه ژاپنی پروتکل Calisto را متوقف کنیم.

ما تشخیص داده‌ایم که بازی در حالت فعلی نمی‌تواند از رتبه CERO عبور کند و تغییر محتوا، تجربه‌ای را که بازیکنان انتظار دارند، ارائه نمی‌ کند. ما از درک شما در ژاپن قدردانی خواهیم کرد. خوب کسانی هم بوده اند که Callisto Protocol را پیش خرید کرده اند که ما پول آنها را برمی گردانیم.

بازی‌های ویدیویی به ندرت در ژاپن ممنوع می‌شوند، اما عناوین زیادی برای خشونت بیش از حد ویرایش شده‌اند، مانند سری‌های  Gears of War، Call of Duty، Grand Theft Auto  و Dead Island..

دکتر سرکان توتو تحلیلگر مستقر در توکیو، در توییتر توضیح داد که سانسور بازی های ژاپن از زمان تاسیس آژانس رتبه بندی محلی CERO در سال 2002 بسیار بدتر شده است.

او نوشت: «بازی‌هایی که به دلیل برهنگی و خشونت در ژاپن سانسور می‌شوند عبارتند از Last Of Us، Cyberpunk، Uncharted 1، Witcher 3، GTA V  و غیره. نیازی به گفتن نیست که سانسور در مقایسه با نسخه غربی روی بازی‌های خانگی، یعنی Resident Evil نیز تأثیر می ‌گذارد.

همچنین درک این نکته مهم است که گاهی اوقات، بازی‌های ژاپنی هم در ۲ نسخه منتشر می‌شوند، یک نسخه همراه با خشونت و یک نسخه سانسور شده. نسخه سانسور شده معمولاً فروش بهتری دارد. مشکل این است که نسخه سانسور شده، که معمولاً دارای سخت ‌ترین رتبه Z CERO برای سنین بالای ۱۸ سال است، در مقایسه با نسخه غربی نیز سانسور می‌شود.

بازی Callisto Protocol در دسامبر 2020 در The Game Awards معرفی شد و هر آنچه که در این عنوان ترسناک مشاهده کردید، زاییده ذهن گلن شوفیلد است.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024