آیا مایکروسافت می تواند فرانچایزهای Activision Blizzard را زنده کند؟

خرید 70 میلیارد دلاری شرکت مایکروسافت در واقع صرف هزینه نیست بلکه رسیدن به گنجینه ای با ارزش است که می تواند تا سالیان زیادی گیمرها را هیجان زده کند. خریده شدن Activision Blizzard توسط شرکت مایکروسافت جنجال های زیادی به پا کرده است. اما اگر کمی از این حواشی دور شویم می بینیم که عنوان های زیادی هستند که اگر مایکروسافت هوشمندی کافی را به خرج بدهد می تواند گیمرهای زیادی را به سمت خود جذب کند. ما در این مطلب قصد داریم که نگاه کوتاهی به عنوان های ارزشمند Activision Blizzard بیاندازیم و ببینیم آیا می توانیم در آینده شماره جدیدی از آنها را ببینیم یا که نه.

Blackthorne

بازی Blackthorne در سال 1994 برای Super NES عرضه شد و طرفداران زیادی پیدا کرد و 3 سال بعد برای Sega 32 عرضه شد. در جشن سی امین سالگرد تاسیس شرکت بلیزارد این بازی برای PS4، Xbox One، PC، Nintendo Switch عرضه شد. این بازی توسط شرکت Blizzard در سال 1994 توسعه پیدا کرده بود و شما را در نقش یک کماندوی خبره و ابته بی اعصاب به نام Kyle Blackthorne قرار می داد. بلک ثورن برای انجام ماموریتی خطرناک به سیاره های که مملو از موجودات عجیب است فرستاده می شود. همین هم باعث شده تا مبارزات بازی بسیار جذاب و جالب توجه باشند. امیدوار هستیم که اکتیویژن شماره جدید این عنوان را بسازد.

Geometry Wars: Retro Evolved

اگر که به بازی های با اشکال هندسی علاقه مند باشید شاید که نام Geometry Wars را شنیده باشید. در این بازی شما باید با فضاپیمای هندسی خود به نبرد با دشمنان مختلف بروید. توسعه دهنده این بازی شرکت نام آشنای اکتیویژن بود که حتی نسخه ای را هم برای سیستم عامل اندروید عرضه کرد. حالا دوباره وقت این رسیده که این عنوان دوست داشتنی بعد از 7 سال دوباره برگردد. بعد از شماره سوم در سال 2014 که با نام Geometry Wars: Retro Evolved شناخته می شود دیگر هیچ خبری از آن نشد.

Guitar Hero

بعضی از بازی ها به یکباره به شهرتی عجیب دست پیدا می کنند و نام خود را ماندگار می کنند. بازی Guitar Hero یکی از عنوان هایی بود که در نسل ششم برای پلتفرم های مختلف عرضه شد و تا شماره سوم به اوج محبوبیت و یک گیم پلی ناب رسید. شرکت Activision با ساخت این بازی موزیکال و ریتمیک نشان داد همیشه ایده ای خوبی در سر دارد که می تواند نام خود را به عنوان توسعه دهنده ای منحصربه فرد بر سر زبان ها بیاندازد. بعد از انتشار Guitar Hero: Live در نسل 2015 متوجه شدیم که اکتیویژن فقط به سودجویی از این عنوان فکر می کند و تمام داشته های این IP را فدای بدست آوردن بازار کرده است.

حالا که اکتیویژن زیر چتر مایکروسافت قرار دارد ما امید داریم که این فرانچایز دوباره زنده شود. ما اگر که Guitar Hero قصد بازگشت دارد باید به ریشه های خود رجوع کند، در مرحله اول دکمه های سیاه و سفید را کنار بگذارد رنگ های زرد، قرمز، سبز، نارنجی و آبی را دوباره احیا کند. فیلم های از پیش درست شده را کنار بگذارد و همه چیز را به شکل فانتزی قدیم برگرداند، شخصیت های واقعی که با استایل گرافیکی جذاب ما را به اوج علاقه میرساندند.

Gun

در میان سیل عظیمی از سبک های مختلف هنوز هم وسترن دوست ها گله مند هستند و شاید سالیانه یک عنوان در این سبک ارائه شود. نام کولتون وایت سال های زیادی است که به فراموشی سپرده شده، بازی Gun یکی از جذاب ترین عنوان های وسترنی بود که تا ان زمان تجربه کرده بودیم. در زمانیکه هنوز بازی Red Dead Redemption خلق نشده بود بازی Gun شما را وارد یک دنیای وسترن جهان باز می کرد. می توانستید به راحتی در محیط جست جو کنید، با تبهکاران مختلف دوئل کنید و جایزه دریافت کنید، گنج های مختلف و پنهان را در دنیای بازی پیدا کنید. البته اکتیویویژن برای ساخت بازی گان از المان های Rockstar هم بخوبی بهره برده بود و لذت یک بازی جهان باز را می توانستید تجربه کنید.

با توجه به موفقیت عنوان بزرگی مانند Red Dead Redemption، Call Of Juarez، هنوز هم این سبک اشباع نشده است و باز هم می شود بازی Gun با ایجاد تغییراتی بازگردد. پتانسیل این عنوان در زمان خودش یعنی 16 سال پیش دلیلی محکم خواهد بود که گان شانس زیادی برای موفقیت در نسل حاضر دارد. اکتیویژن در سال 2005 برای ساخت بازی گان بسیار هوشمندانه عمل کرده بود، یک داستان عالی همراه با شخصیتی جالب توجه که صداگذاری آن را Thomas Jane بر عهده داشت که در آن زمان بخاطر بازی در فیلم Punisher بسیار بر سر زبان ها افتاده بود و البته صدای او حسابی بر روی کولتون وایت نشسته بود.

Pitfall

این روزها دویدن، پریدن و به موقع دکمه زدن از چیزهای ساده ای هستند که در بازی های مختلف وجود دارند. اگر تمامی این ها را در کنار هم جمع کنیم به عنوانی مانند Uncharted میرسیم. در حال حاضر گیمرها زیادی از تجربه عنوانی مانند Uncharted لذت زیادی می برند، اما سالها پیش عنوانی Pitfall تمام این مکانیک ها را به شکلی ساده تر به مخاطبان خود ارائه می کرد. این عنوان پایه های خود را بخوبی چیده است و اگر مایکروسافت دوباره آنرا زنده کند می تواند رقیبی بسیار خوبی برای مقابله با آنچارتد آماده کند. تصور کنید که یک عنوان نسل نهمی از پیت فال با رودخانه های پر از تمساح که باید با راه های مختلف از پس آنها بر بیایید. آیا شما هم نسخه کلاسیک را تجربه کرده اید و تمساح ها را شکست داده اید؟

StarCraft: Ghost

در حالیکه سری بازی StarCraft برای خود طرفداران زیادی دارد اما به نسبت عنوان های دیگر Activision Blizzard در سکوت زیادی به سر میبرد. بازی StarCraft: Ghost یکی از عنوان هایی بود که برای نسل ششم در دست توسعه بود اما این پروژه به دلایل زیادی لغو شد. آیا باز هم می توانیم شاهد ظهور این بازی باشیم؟

شما دوست دارید چه عنوان های از اکتیویژن دوباره زنده شوند؟ آیا شما بازی های در این لیست را تجربه کرده اید و با کدام یک بیشترین خاطره را دارید؟

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد