بوگاتی شیرون Pur Sport در یک رویداد اختصاصی در لندن معرفی شد

بوگاتی در یک رویداد اختصاصی در لندن از هایپرکار جدیدش با نام شیرون Pur Sport رونمایی کرد. به نظر می رسد بوگاتی پس از پوست اندازی های مکرر تازه به یاد کاهش وزن اساسی خودروهایش افتاده. موردی که باعث می شد تا هایرکارهای چند میلیون دلاری این کمپانی در مسیر مستقیم حرف برای گفتن داشته باشند نه در مسیرهای پر پیچ و خم.

شیرون Pur Sport همچون نسخه های خاص بوگاتی با تعداد محدود روانه پارکینگ افراد خاص می شود. تعداد 60 دستگاه تولیدی برای سراسر جهان این هایپرکار را ویژه تر از نسخه استاندارد شیرون می کند. تغییرات اساسی شیرون Pur Sport نسبت به شیرون استاندارد در زمینه شاسی، موتور، گیربکس و چرخ ها اعمال شده است تا کاهش وزن و تغییر در عملکرد خودرو خصوصا در شتاب جانبی کاملا محسوس باشد.


سی سال با شیرون، ویرون و EB110 ؛ اسطوره هایی جلوتر از زمان


حال در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تغییرات صورت گرفته در شیرون Pur Sport نسبت به شیرون استاندارد.

انحراف 2.5 درجه تمام چرخ ها

تمام چرخ های شیرون Pur Sport نسبت به مدل استاندارد شیرون به میزان 2.5 درجه در بخش بالایی چرخ ها به سمت داخل خودرو مایل هستند. همانطور که در خودروهای تیونینگ شده چرخ ها با زاویه ای تند تر در بخش بالایی به سمت داخل خودرو کج هستند، بوگاتی سعی کرده تا در Pur Sport هم این روش را استفاده کند تا پیاداری خودرو در جاده ها بیشتر شود.

سیستم تعلیق سفت تر و واکنش سریع تر

فنرهای جلو و عقب در شیرون Pur Sport به میزان 33 درصد سفت تر هستند. بوگاتی ادعا کرده است که این تنظیمات برای سیستم تعلیق را در طول مایل ها امتحان کرده است. فن های سفت با کمک های فعال می توانند در زمان 6 میلی ثانیه به مشخصات جاده واکنش نشان دهد.

لاستیک های جدید برای شیرون Pur Sport

پس از مدت ها تایرهای میشلن به عنوان کفش شیرون انتخاب شدند. لاستیک های Pilot Sport Cup 2 R میشلن نسبت به نسخه استفاده شده در شیرون استاندارد نرم تر هستند. این لاستیک ها در کنار سیستم تعلیق سفت تر، واکنش این هایپرکار در شتاب های جانبی را به میزان 10 درصد افزایش داده است.

سرعت محدود شده به 350 کیلومتر در ساعت

نهایت سرعت 350 کیلومتر در ساعت برای بسیاری از تولیدکنندگان خودرو، عددی بسیار بزرگی است. اما زمانی که می شنوید یکی از خودروهای بوگاتی دارای نهایت سرعت 350 کیلومتر در ساعت است، کمی آدرنالین خونتان کاهش می یابد. می دانیم که شیرون استاندارد می تواند به سرعت 420 کیلومتر در ساعت و شیرون سوپر اسپرت به سرعت 499 کیلومتر در ساعت هم دست پیدا کند اما محدودیت اعمال شده بروی شیرون Pur Sport نشان از آن دارد که بوگاتی به دنبال افزایش عملکرد در جاده ها و مسیرهای پر پیچ و خم است نه زدن رکورد سرعت. اگر یادتان باشد بوگاتی مدتی قبل اعلام کرد که دیگر هیچگاه به دنبال زدن رکورد سرعت توسط خودروهایش نیست.

کوتاه تر شدن ضریب دنده ها

گیربکس شیرون Pur Sport به ضریب دنده های کوتاه تر مجهز شده است. تغییر در ضریب دنده ها به میزان 15 درصد شاید باعث کاهش نهایت سرعت شود اما شتاب اولیه و شتاب ثانویه بهتری را به همراه دارد. نتیجه این تغییرات باعث دشه تا شیرون Pur Sport شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 2.3 ثانیه را تجربه کند. این در حالی است که شیرون استاندارد دارای شتاب 0 تا 100 کیلومتر 2.4 ثانیه است. همچنین شتاب 60 تا 120 کیلومتر در ساعت شیرون Pur Sport به نسبت شیرون استاندارد، سه ثانیه بهبود را نشان می دهد.

افزایش حد مجاز دور موتور

حد مجاز دور موتور شیرون Pur Sport برابر با 7000 دور در دقیقه است که 200 دور در دقیقه بیش از شیرون استاندارد است. لازم به ذکر است که قدرت 1500 اسب بخار این خودرو در محدوده 6700 تا 6900 دور در دقیقه ایجاد می شود.

بال ثابت عقب

بال متحرک در شیرون استاندارد جای خود را به یک بال ثابت داده است. البته این بال ابعاد بزرگتری دارد و نیروی رو به پایین بیشتری تولید می کند. در کنار این بال، دریچه بزرگ قرار گرفته در جلوی خودرو، جریان بیشتر هوا را میسر می کند تا نیروی رو به پایین بیشتری را برای ثبات بهتر ارائه کند.

رینگ های سبک تر با طراحی خاص

رینگ های اختصاصی شیرون Pur Sport به دلیل ساختار منیزیوم / فیبرکربن و همچنین طراحی منحصر به فرد به میزان 4 کیلوگرم سبک تر از نسخه استاندارد شیرون است. همچنین وجود حلقه ها در درون رینگ ها باعث بیرون کشیدن هوای زیر خودرو می شود تا حتی رینگ ها هم تکمیل کننده نیروی رو به پایین در Pur Sport باشند.

قیمت بیشتر

شیرون Pur Sport قیمتی برابر با 3.599.000 دلار دارد. یعنی 609.000 دلار گران تر از نسخه استاندارد شیرون. خریداران یا می توانند شیرون Pur Sport را خریداری کنند یا با این مبلغ یک شیرون استاندارد و یک رولزرویس فانتوم را انتخاب کنند.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟