مشکلات رایج گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا از نگاه کاربران / به همراه رفع مشکل

گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا به عنوان جدیدترین اسمارتفون های پرچمدار سری نوت این شرکت معرفی شدند و مشخصات قدرتمندی را نیز با خود به همراه داشتند. اما در این مقاله می خواهیم نگاهی داشته باشیم به برخی از مشکلات رایج این اسمارتفون های پرچمدارد که توسط کاربران گزارش شده است و راه حل های برطرف کردن این مشکلات را نیز خواهیم گفت. با ما همراه باشید تا اگر با چنین مشکلاتی رو به رو شدید، با روش هایی که در نظر گرفته ایم، برطرفش کنید.

مشکل اتصال به اینترنت

یکی از مشکلات رایجی که توسط کاربران برای این دو گوشی هوشمند گزارش شده است، عدم اتصال به اینترنت و یا قطع اتصال بصورت ناگهانی بعد از چند دقیقه استفاده می باشد. نمی توان بصورت مطمئن این مشکل را ناشی از ایراد سخت افزاری این گوشی های هوشمند دانست. اما با توجه به گزارش یکی از کاربران، مدل اگزینوس 990 با مشکل اتصال به اینترنت مواجه شد و بعد از اینکه از نسخه اسنپدراگون 865 استفاده کرد، دیگر مشکلی برای اتصال به اینترنت وجود نداشت. پس امکان دارد از نظر سخت افزاری، نوت 20 و نوت 20 اولترا با پردازنده اگزینوس 990 تنها این مشکل را داشته باشند.

رفع مشکل
  • شاید کمی عجیب باشد اما در بسیار از موارد، ری استارت کردن گوشی می تواند این مشکل را حل کند.
  • غیر فعال کردن گزینه Wi-Fi Calling، برای این کار به بخش Settings بروید و مسیر  Phone > More > Settings > Wi-Fi Calling را دنبال کنید.
  • پاک کردن کش گوشی : کافی است که گوشی خود را خاموش کنید و سپس دکمه افزایش حجم صدا و پاور را با هم نگه دارید و به محض اینکه لوگوی سامسونگ را دیدید، دکمه های را رها کنید. حال می توانید با استفاده از دکمه های تنظیم صدا بین گزینه های مختلف جا به جا شوید و پاک کردن کش و یا همان Wipe cache partition را با استفاده از دکمه پاور انتخاب کنید.
  • اگر باز هم مشکلتان برطرف نشد بهتر است که از سیم کارت دیگری استفاده کنید و ببینید که آیا باز هم مشکل اتصال به اینترنت را خواهید داشت یا نه.
  • نوع شبکه اینترنتی گوشی را از حالت 5G به 4G تغییر دهید. برای این کار می توانید مسیر  Settings > Connections > Mobile Networks > Network Mode > 4G/3G/2G (Auto Connect) را طی کنید.
  • ریست (بازیابی)  Access Point: برای این کار کافیست که مسیر Settings > Connections > Mobile Networks > Access Point Names > More > Reset to Default را طی کنید.

اگر تمام این مراحل را رفتید و باز هم مشکل برطرف نشد تنها دو راه برای شما باقی می ماند، یا با گارانتی و نمایندگی های معتبر تماس بگیرید و یا بروزرسانی های منتشر شده را چک کنید و در صورت انتشار، اسمارتفون خود را بروزرسانی کنید.

افزایش بیش از حد دما

اما یکی دیگر از مشکلات که بسیاری از گوشی های هوشمند سامسونگ با آن مواجه هستند، افزایش دما بیش از آنچه  که انتظار می رود است. بسیاری از کاربران در گیم پلی و هنگامی که گوشی زیر فشار کاری بالایی قرار دارد، از داغ شدن گوشی خود گلایه داشتند. حتی این گوشی های هوشمند در هنگام ضبط ویدئو نیز داغ تر از آنچه که انتظار می رود بودند. و جالب اینکه اکثر مشکلاتی که کاربران گزارش کرده اند، مربوط به نسخه اگزینوس 990 می باشد و گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا با پردازنده اسنپدراگون 865، کمتر این مشکلات را با خود به همراه داشتند.

رفع مشکل

پیش از بیان برخی از راهکار ها برای کنترل دما، باید بگوییم که خنک کننده های گوشی های هوشمند سامسونگ مدتی است که آنطور که باید و شاید، نتوانسته اند در زمینه کنترل دما موفق باشند.

  • در شرایط جوی با دمای بالا سعی کنید که با گوشی خود کار نکنید و یا اسمارتفون خود را در زیر تابش مستقیم نور خورشید در مدت زمان طولانی قرار ندهید.
  • با توجه به اینکه، سنسور دوربین اصلی این گوشی های هوشمند توانایی ضبط ویدئو با حداکثر کیفیت 8K و 4K را دارند، بهتر است که مدت زمانی طولانی به ضبط ویدئو با کیفت 4K و 8K مشغول نباشید و بعد از مدتی استفاده استراحتی به گوشی بدهید و دوباره فیلمبرداری را از سر بگیرید و یا می تواند از کیفیت 1080p برای ضبط ویدئو استفاده کنید.
  • یکی دیگر از اصلی ترین دلایل افزایش دما، نرم افزار های در حال اجرای بک گراند می باشد. با بستن برنامه های پس زمینه می توانید کمک شایانی به هرچه کاهش دمای بیشتر گوشی خود بکنید.
  • پاک کردن کش برخی از برنامه ها. برای این کار می توانید مسیر Settings > Apps > [App] > Storage > Clear Cache بروید و هر برنامه ای که احساس می کنید دمای بالایی را برای گوشی به همراه دارد را clear cache کنید.

عدم فوکوس خودکار

مشکلات سخت افزاری و یا نرم افزاری می تواند دلیل عدم فوکوس خودکار شود. شاید دلیل فوکوس نکردن در نماهای نزدیک، عدم بهره بردن از سنسور دوربین ماکرو باشد، اما مشکلی که برای گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا به وجود آمده است، عدم فوکوس در نماهای باز می باشد.

رفع مشکل
  • کش برنامه دوربین را پاک کنید. برای این کار مسیر  Settings > Apps > Camera > Storage > Clear Cach را طی کنید.
  • جا به جایی بین ضبط ویدئو و عکاسی. برخی از کاربران اذعان داشتند که با این کار مشکل فوکوس خودکار برطرف می شود.
  • اگر برای ثبت تصاویر از فاصله نزدیک با مشکل فوکوس خودکار مواجه شدید بهتر از است از لنز پریسکوپ استفاده کنید.

خالی شدن باتری در مدت زمان کوتاه

یکی دیگر از مشکلاتی که بسیاری از کاربران گزارش داده اند، خالی شدن باتری گوشی کمتر از مدت زمان مورد انتظار و یا خالی شدن یک باره ظرفیت باتری می باشد. این مشکل نه تنها برای گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا در برخی از موارد به وجود آمده، بسیاری از گوشی های هوشمند اندرویدی نیز با این مشکل مواجه می شوند. برای حل این مشکل راهکار هایی را در نظر گرفته ایم که می توانید با استفاده از آن ها، به ازای هر بار شارژ، طول عمر مفید بیشتری را داشته باشید.

رفع مشکل
  • یکی از بهترین راهکار های ممکن، پاک کردن کش گوشی می باشد. برای این کار باید گوشی خود را خاموش کنید و بعد از خاموش شدن دکمه های افزایش حجم صدا و پاور را باهم نگه دارید. بعد از اینکه لوگوی سامسونگ را مشاهده کردید، دکمه ها را رها کنید. با استفاده از دکمه های تنظیم صدا به سمت پایین اسکرول کنید و Wipe Cache Partition را با استفاده از دکمه پاور انتخاب کنید.
  • بازیابی (ری استارت) app preferences. برای این کار کافیست تا مراحل Settings > Apps > More > Reset App Preferences را طی کنید.
  • غیر فعال کردن وای فای اسکن. برای غیر فعال کردن اسکن وای فای نیز مراحل settings > Location > Improve Accuracy > Disable Wi-Fi Scanning را طی کنید و گزینه  Disable Wi-Fi Scanning را انتخاب کنید.
  • روشنایی صفحه نمایش را در حالت خودکار قرار دهید.
  • اجازه دسترسی به اینترنت برخی از نرم افزار ها را قطع کنید. برای مثال، برای قطع کردن دسترسی برنامه لوکیشن مسیر Settings > Privacy > Permission Manager > Location را طی کنید.

ری استارت شدن ناخواسته

اما در پایان به یکی از اصلی ترین مشکلات سامسونگ گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا می رسیم که از سمت بسیاری از کاربران این گوشی های هوشمند گزارش شده است. البته این مشکل برای برخی از اسمارتفون های اندرویدی شرکت های دیگر نیز به وجود آمده است.

رفع مشکل
  • یکی از اصلی ترین دلایل ری استارت ناخواسته گوشی هوشمند، برخی از نرم افزار های سوم شخص می باشند. برای اینکه بدانیم مشکل ری استارت شدن از نرم افزار های سوم شخص است و یا از خود اسمارتفون، باید گوشی را به حالت Safe Mode ببرید. برای این کار کافی است که دکمه پاور را نگه دارید و سپس برای چند لحظه گزینه Power Off را نگه دارید و بعد از چند لحظه، می توانید حالت Safe mode را برای راه اندازی گوشی خود انتخاب کنید. اگر در حالت Safe mode نیز شاهد ری استارت ناگهانی بودید، بدانید که ایراد اصلی از سخت افزار گوشی می باشد. اما اگر شاهد ری استارت ناگهانی نبودید، باید بدانید که مشکل از نرم افزار شخص ثالث می باشد و بهتر است در این حالت تمام نرم افزاری های خود را پاک کنید و تنها نرم افزار های مهم و ضروری را برای خودتان نگه دارید.
  •  پاک کردن کش گوشی. برای این کار باید گوشی خود را خاموش کنید و بعد از خاموش شدن دکمه های افزایش حجم صدا و پاور را باهم نگه دارید. بعد از اینکه لوگوی سامسونگ را مشاهده کردید، دکمه ها را رها کنید. با استفاده از دکمه های تنظیم صدا به سمت پایین اسکرول کنید و Wipe Cache Partition را با استفاده از دکمه پاور انتخاب کنید.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد