شیائومی بصورت رسمی از لیست سیاه امریکا حذف شد

در اواخر سال میلادی 2019 بود که امریکا شرکت چینی هواوی را به دلیل نقض برخی از پروتکل های امنیتی تحریم کرد و سبب شد تا هواوی بازار های فروش امریکا را از دست دهد. اما این شروع مشکلات هواوی بود و تحریم های کشور های دیگر بر علیه هواوی و قطع همکاری هواوی با برخی از شرکت های معتبر، مشکلات بسیاری را برای این شرکت چینی به وجود آورد که البته هنوز ادامه دارد. اما خطر تحریم، یکی دیگر از شرکت های معتبر چینی یعنی شیائومی را نیز تهدید می کرد. حال با توجه به اخبار منتشر شده، گویا شیائومی از لیست سیاه امریکا بصورت رسمی حذف شده است.

همانطور که اشاره کردیم، دیگر کاربران شیائومی نباید نگران اعمال تحریم ها و محدودیت های گوشی های هوشمند این شرکت باشند و از این پس از تمام امکاناتی همچون سرویس خدمات گوگل و پلتفرم جذاب GMS بهره مند خواهند ماند. برای اینکه به بزرگی این خبر خوش بهتر پی ببریم نگاهی خواهیم داشت به مشکلاتی که تحریم های اعمال شده، برای هواوی به وجود آورد.

در ابتدای تحریم هواوی، این شرکت بازار فروش امریکا را از دست داد و سپس با پیوستن بسیاری از کشور های اروپایی و آسیایی به امریکا، هواوی اجازه فروش محصولات خود در این کشور ها را هم نداشت. اما مشکلات تمامی نداشت و گوگل نیز هواوی را تحریم کرد. این اتفاق سبب شد تا گوشی های هوشمند هواوی اجازه استفاده از سیستم عامل محبوب اندروید و پلتفرم جذاب GMS را نداشتند. البته بصورت موقت، هواوی اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید را دارد.

در این میان با فشار های امریکا، شرکت معتبر TSMC بعد از سال ها همکاری موفق با هواوی، همکاری خود را با این شرکت چینی قطع کرد. همین امر سبب شد تا دیگر هواوی نتواند پردازنده اختصاصی Kirin را برای گوشی های هوشمند خود  تولید کند. پردازنده های که توانسته بودند در میان پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی، عملکرد بسیار خوبی را به نمایش بگذارند. در حال حاضر هم گویا هواوی برای معرفی پرچمداران خود، قرار است همکاری با یکی از شرکت های کوالکام یا مدیاتک داشته باشد. حال متوجه شده اید که شیائومی با خارج شدن از لیست سیاه امریکا از چه خطر بزرگی جان سالم به در برده است.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود