لپ تاپ Aero 15 گیگابایت برای تدوینگران حرفه ای فیلم و ویدئو رونمایی شد

لپ تاپ Aero 15 گیگابایت برای کسانی که کارشان ویرایش و تدوین فیلم است ساخته شده تا با یک کامپیوتر قابل حمل نیز این افراد بتوانند به انجام کارهای خود با کیفیت بالا بپردازند.

·        نمایشگر 4K OLED با دقت بسیار بالا

در سال 2019، تعداد لپ تاپ هایی که به نمایشگرهای OLED بوده اند دائما در حال افزایش بوده است و ایسوس نیز در ZenBook Pro Duo، لپ تاپ جدید خود که در کامپیوتکس امسال معرفی شد نیز از این نوع نمایشگرها استفاده کرد. گیگابایت، از برندهای مهم حاضر در کامپیوتکس 2019 نیز امروز با معرفی لپ تاپ Aero 15 به این روند دامن زده است.

لپ تاپ Aero 15

کمپانی بزرگ تایوانی، در لپ تاپ جدید خود از یک نمایشگر 15 اینچی با رزولوشن 4K و پنل امولد ساخت شرکت سامسونگ استفاده کرده است. حاشیه های نمایشگر این لپ تاپ تنها 3 میلی متر است.

·        سخت افزار بروز و قدرتمند

در بخش سخت افزاری، گیگابایت از پردازنده هشت هسته ای قدرتمند Core i9-9980HK در این لپ تاپ به همراه تراشه گرافیکی انویدیا GeForce RTX 2080 Max-Q استفاده کرده است. رم DDR4 با فرکانس 2666 مگاهرتز و حافظه اس اس دی پر سرعت نیز از جمله دیگر قطعات سخت افراری غول قابل حمل جدید گیگابایت هستند.

لپ تاپ Aero 15

اما چه چیز باعث شده لپ تاپ Aero 15 یک مدل مختص تدوینگران فیلم باشد؟ برای یک ویرایشگر فیلم، کیفیت نمایشگر بسیار حائز اهمیت است. بنابراین گیگابایت با X-Rite Pantone همکاری داشته تا نمایشگر 4K دستگاه قادر به پشتیبانی 100 درصدی از استاندارد DCI-P3 و گواهی Display HDR 400 باشد. همچنین این لپ تاپ از معدود مدل های مجهز به اسلات کارت حافظه UHS-II می باشد. این استاندارد نسبت به UHS-I سه برابر سریعتر و قادر به دستیابی به حداکثر سرعت 300 مگابایت بر ثانیه است.

·        یکپارچه با هوش مصنوعی مایکروسافت برای عملکرد بهتر

همچنین لپ تاپ Aero 15 گیگابایت لقب اولین لپ تاپ دنیا یکپارچه شده با سرویس هوش مصنوعی Azure AI شرکت مایکروسافت است. این فناوری به طور خودکار میزان مصرف شما از منابع سخت افزاری را در نظر میگیرد و CPU و GPU دستگاه را مطابق با آن بهینه سازی میکند. به لطف هوش مصنوعی Azure AI، گیگابایت مدعیست Aero 15 20 تا 40 درصد سریعتر در نرم افزار ادوبی پریمایر پرو عمل میکند.

لپ تاپ Aero 15

امکانات جانبی: سیستم خنک کننده کارآمد و اتصالات غنی

گیگابایت برای جلوگیری از تولید بیش از حرارت و بالا رفتن دمای قطعات در این لپ تاپ، آن را به 2 فن، 5 لوله حرارتی و 11 ورودی و خروجی هوا مجهز کرده است. طبق ادعای گیگابایت، با این طراحی Aero 15 در زیر فشار کاری سنگین نیز خنک و کم صدا خواهد بود.

از نظر اتصالات، Aero 15 از وای فای 6، بلوتوث 5 و پورت شبکه RJ-45 برخوردار شده است. سه پورت USB 3.1 نسل اول، دو پورت USB-C و یک سوکت HDMI 2.0 و جک هدفون نیز در نظر گرفته شده است. لپ تاپ جدید گیگابایت مجهز به نورپردازی RGB در بخش کیبورد نیز می باشد.

نکته منفی طراحی Aero 15، قرارگیری وبکم دستگاه در بالای صفحه کلید است که برای مکالمات تصویری ایده ال نیست. گیگابایت به منظور حفاظت از حریم شخصی کاربر، از یک درپوش کشویی فیزیکی برای وبکم این لپ تاپ استفاده کرده است.

لپ تاپ Aero 15 دارای نسخه های مناسبی برای گیمرها نیز می باشد. علاوه بر مدل OLED، گیگابایت نسخه از این دستگاه با نمایشگر فول اچ دی LCD و رفرش ریت 240 هرتز را به همراه پردازنده نسل نهم اینتل و تراشه گرافیکی RTX 2070 Max-Q را تدارک دیده است. همچنین یک نسخه 17 اینچی با نمایشگر 4K HDR LCD را نیز از این دستگاه روانه بازار خواهد شد.

جزئیات کامل مربوط به قیمت و زمان عرضه لپ تاپ جدید گیگابایت هنوز منتشر شده است اما قیمت Areo 15 جدید، حدودا 1900 دلار عنوان شده است.

منبع: Engadget

پست های مرتبط

شرکت Razer لپ‌ تاپ گیمینگ Blade 18 خود را عرضه کرد : پردازنده Core i9-14900HX، کارت گرافیک RTX 4090 و فناوری Thunderbolt 5 !

مک‌بوک ایر M3 با اتصال به دو مانیتور خارجی نصف عملکرد خود را از دست می‌دهد!

مک‌ بوک ایر M3 به دلیل نداشتن فن عملکرد خوبی را در کارهای سنگین ارائه نمی‌دهد