نمایشگاه کامپیوتکس 2020 سرانجام با تاخیر 4 ماهه برگزار می شود

نمایشگاه کامپیوتکس 2020 سرانجام با تاخیر 4 ماهه برگزار می شود

لغو برگزاری نمایشگاه ها و رویداد های مهم از جمله کامپیوتکس 2020 یکی از مهم ترین چالش های برندهای بزرگ جهان در دو ماه اخیر به شمار می رود و کرونا ویروس به شدت بر وضعیت اقتصادی شرکت های بزرگ و کوچک لطمه وارد کرده است. پس از کشمکش های فراوان و احتمال لغو نمایشگاه Computex 2020، سرانجام مسئولان رده بالای آن تصمیم گرفتند تا این رویداد مهم را در تاریخ دیگری برگزار کنند.

نمایشگاه کامپیوتکس 2020 یکی از مهم ترین رویداد های حوزه فناوری و سخت افزار جهان به شمار می رود که هر ساله در بازه زمانی 28 می تا 1 ژوئن برگزار می شد، اما شیوع گسترده کرونا ویروس و سرایت آن به کشورهای مختلف در سطح جهان سبب شد تا نمایشگاه سال 2020 با شایعات لغو و عدم برگزاری مواجه شود.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط مسئولان نمایشگاه کامپیوتکس 2020، این رویداد مهم قرار است در تاریخ 28 تا 30 سپتامبر و در مدت سه روز برگزار شود. پیش از این دولت تایوان اعلام کرده بود که در صورت برگزاری نمایشگاه در زمان همیشگی (28 می تا 1 ژوئن) باید قید حضور بازدید کنندگان خارجی را بزنند و فقط ساکنین تایوان و با رعایت نکات بهداشتی اجازه حضور در Computex 2020 را دارند.

پیش بینی می شود که در نیمه دوم سال 2020 روند سرایت کرونا ویروس به میزان قابل توجهی فروکش کرده و حتی می توان گفت که تعداد مبتلایان به COVID-19 در نیمه دوم سال جاری میلادی با افت شدید مواجه می شود. البته این مورد فقط در سطح پیش بینی است و آمارهای جهانی در حال حاضر نشان می دهند که روند سرایت کرونا ویروس در سطح بحرانی قرار دارد و سازمان بهداشت جهانی نیز از وخامت اوضاع می گوید.

به هر حال تایوانی ها با امید به بهبود اوضاع، یک تاریخ زمانی جدید برای برگزاری کامپیوتکس 2020 در نظر گرفته اند، اما این زمان به هیچ وجه قطعی نیست و همه چیز به بررسی شرایط در سه ماه آینده بستگی دارد. به طور حتم بسیاری از شرکت های سخت افزاری و فعال در حوزه فناوری از حضور در این رویداد انصراف می دهند و دلیل آن نیز عدم وجود برنامه ریزی صحیح و دقیق با توجه به شیوع کرونا ویروس است.

شیوع گسترده کرونا ویروس در صنایع مختلف از جمله حمل و نقل، جهانگردی، اقتصاد، تجارت و فناوری تاثیر گذار بوده و تاکنون بسیاری از شرکت های بزرگ در حوزه های ذکر شده، مجبور به تعطیل کردن کسب و کار و کارخانجات خود شدند. پیش بینی می شود که حتی در صورت بهبود شرایط و کنترل کامل کرونا ویروس، ماه ها و حتی سال ها زمان لازم است تا روند تولید کارخانجات بزرگ و وضعیت کسب و کارها به شرایط عادی بازگردد.

مسئولان نمایشگاه کامپیوتکس 2020 و سایر مسئولان از جمله مدیر انجمن کامپیوتر تایپه و دبیر کل اتحادیه تجارت خارجی به طور مشترک اعلام کردند که تصمیم گیری در خصوص برگزاری یا لغو این رویداد تحت تدابیر کامل بهداشتی و بر مبنای حفظ سلامت بازدید کنندگان و غرفه داران انجام می شود.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد