آیا باتری گوشی را باید کالیبره کرد؟ / کالیبره کردن باتری

یکی از سوال های متدوال در میان کاربران گوشی های هوشمند کالیبره کردن باتری می باشد. در این مقاله سعی داریم تا بدانیم آیا باتری گوشی هوشمند نیاز به کالیبره شدن دارند یا نه و نحوه کالیبره کردن باتری را نیز آموزش خواهیم داد. بسیاری از کاربران بعد از خرید گوشی هوشمند خود از طول عمر مفید باتری آن  رضایت ندارند. یا اینکه بعد مدتی شاهد اشکالات اساسی در طول عمر باتری و حتی شارژ شدن آن می شوند.

در ابتدا به سراغ مشکل اساسی تقریبا اکثر کاربران می رویم با این سوال که، چرا گوشی هوشمندمان قبل از اینکه به شارژ 0 درصدی برسد، مثلا در حالی که 5 درصد از شارژش باقی مانده است، خاموش می شود؟

یکی از اصلی ترین دلیل این اتفاق شارژ نامناسب می باشد. برای مثال شما اجازه می دهید تا شارژر گوشی شما چندین بار به 0 درصد برسد و خودش خاموش شود و اینکه قبل از رسیدن به شارژ 100 درصدی گوشی خود را از شارژ جدا می کنید. در مورد نحوه صحیح شارژ کردن نیز در آینده ای نزدیک مقاله ای را ارائه خواهیم کرد.

کالیبره کردن گوشی در این موارد یکی از راه های برطرف کردن این مشکل می باشد. اما پیشنهاد در کنار نظر بسیاری از سایت های معتبر دیگه در مورد کالبرده شدن باتری این است که در همان ابتدای خرید بهتر است کالیبره باتری گوشی خود را انجام دهید تا کمتر به چنین مشکلی بر بخورید.

نحوه درست کالیبره کردن باتری گوشی جدید:

حالا باهم مراحل کالیبره شدن باتری گوشی را قدم به قدم پیش می رویم

1_ ابتدا باید اجازه دهید که شارژ گوشی شما بصورت کامل خالی شود و گوشی بصورت خودکار خاموش شود. مجدداً سعی کنید گوشی را روشن کنید تا از خالی بودن باتری مطمئن شوید.

2_گوشی خود را بدون اینکه روشن کنید به شارژ بزنید تا به شارژ کامل (100 درصد) برسد.

3_ اما اصلی ترین مرحله کالیبره کردن باتری :

بعد از شارژ کامل، گوشی خود را از شارژ جدا کرده و آن را روشن کنید. سپس به میزان درصد باتری توجه کنید. نکته اصلی در همین مرحله است. ما قصد داریم تا جایی که ممکن است باتری را فول شارژ کنیم. بسیاری از آموزش ها در این بخش اشاره دارند که تنها کافیست که شارژ باتری شما در صفحه نمایش گوشی 100 درصد را نمایش دهد.

اما بهتر است بدانید با توجه به پوشه های مربوط به باتری و مخصوصا پوشه NAND سبب می شود تا شاید در صفحه نمایشگر گوشی خودتان شارژ 100 درصدی را مشاهده کنید، اما این به معنی فول شارژ کامل باتری نمی باشد.

برای اطمینان بیشتر بهتر است که 30 دقیقه ای دیگر گوشی خود را در حالت روشن به شارژ وصل کنید.

4_ حال زمان آن رسیده تا دستگاه خود را Restart کنید.

5_ بعد از Restart کردن گوشی خود، دوباره باید صبر کنید تا گوشی شما به شارژ 0 درصدی برسد و بصورت خودکار خاموش شود.

6_ یک بار دیگر بدون اینکه گوشی خود را روشن کنید به شارژ وصل کنید تا به شارژ کامل 100 درصدی برسد.

آیا کالیبره برای باتری مضر است ؟

این شش مرحله سبب می شود تا باتری گوشی هوشمند شما کالیبره شود. اما یادتان باشد به هیچ وجه این کار را همیشه انجام ندهید. پیشنهاد ما به شما برای کالیبره کردن باتری، روز اول خرید گوشی هوشمندتان می باشد. در صورتی که بعد از مدتی باز هم مشکلی را احساس کردید می توانید باتری گوشی خود را کالیبره کنید. اما با توجه به تجربه کاربری و شوکی که کالیبره شدن به باتری گوشی وارد می کند، پیشنهاد می شود که همواره این کار را انجام ندهید (فاصله زمانی 3 تا 4 ماهه).

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد