چه محصولاتی از DirectX 12 Mesh Shaders پشتیبانی می کنند؟

اخیرا مایکروسافت فناوری Mesh Shaders از DirectX 12 خود را معرفی کرد که با هدف ارائه یک بستر یکپارچه برای توسعه دهندگان مبتنی بر نسل آینده کارت گرافیک ها بود. این بستر چه برای کامپیوتر و چه برای کنسول های نسل آینده، می تواند نوید بخش صحنه هایی جذابتر در بازی ها و رندرینگ باشد.

فناوری Mesh Shaders در واقع به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا شبکه های هندسی بیشتری را با حجم کمتر برای افزایش عملکرد و کیفیت تصویر در زمان نمایش اشیاء بسیار پیچیده به دست آورند. همین فناوری به توسعه دهندگان این اجازه را می دهد تا صحنه هایی پویاتر، تکنیک های پیشرفته تخریب و دنیای بی نهایت را بدون اخلال در عملکرد کلی کارت گرافیک ایجاد کنند.

مارتین فولر در خصوص این اتفاق این طور بیان کرد که تنها کارت گرافیک های تورینگ انویدیا و ایکس باکس سری ایکس با پردازنده گرافیکی AMD RDNA 2 می توانند از پس این فناوری برآیند. بر اساس این گفته می توان متصور شد که نسل آینده کارت گرافیک های AMD با معماری RDNA 2 هم می توانند به راحتی فناوری Mesh Shaders را پشتیبانی و اجرا کنند. هرچند دیروز AMD در ویدیویی به همکاری نزدیکش به مایکروسافت برای توسعه هر چه بهتر RDNA 2 اشاره کرد و از قابلیتRaytracing  این کارت ها خبر داد.

اما نکته جالب در مورد Mesh Shaders این بود که در آزمون های مارتین فولر، ایکس باکس سری ایکس با پردازنده گرافیک RDNA 2 صحنه ها را با سرعت 100 میکرو ثانیه در رزولوشن 4K رندر می گرفت اما رندرینگ کارت گرافیک انویدیا RTX 2080 Ti با سرعت 40 میکرو ثانیه در رزولوشن 1440 پیکسل بود. با این حال RDNA 2 ایکس باکس سری ایکس حتی در رزولوشن 4K رندرینگ سریعتری نسسبت به RTX 2080 Ti در رزولوشن 2K داشت.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !