بار قرنطینه جهانی بر دوش AMD و Intel / افزایش فروش پردازنده های سرور

گسترش شیوع COVID-19 یا کرونا ویروس تمام جهان را به قرنطینه خانگی فرو برده است. از این رو اینترنت تنها بخش سرگرمی مردم و تنها راه ارتباط امن است که این روزها بار زیادی را بروی دوش خود تحمل می کند. افزایش تعداد کاربران آنلاین در این مدت نیاز شرکت های مختلف به پهنای باند بیشتر و بروزرسانی سرور ها را دو چندان کرده است.

حال تصور کنید با این حجم از ترافیک شبکه ای، با کمبود پردازنده روبرو شویم. این بار منظور از پردازنده، پردازنده رایانه های شخصی نیست. منظور پردازنده هایی هستند که بتوانند این حجم از ترافیک را در شبکه های اینترنت کنترل کنند تا مردم در این مدت با کند شدن یا قطع شدن اینترنت مواجه نشوند. افت ناگهانی در عرضه تراشه ها می تواند مشکلات را در یکی از جدی ترین چالش های جهانی تشدید کند.

اما بر اساس گفته AMD و INTEL که بیش از 99 درصد از سرورهای جهان به پردازنده این دو شرکت مجهز هستند، خوشبختانه بر خلاف بسیاری از دیگر شرکت ها با کمبود پردازنده روبرو نیستیم. اینتل از تمام ظرفیت خود برای تولید تراشه استفاده کرده تا بیش از 90 درصد از پردازنده مشتری ها را به موقع تحویل دهد. قرمز پوشان AMD هم با تمام توان در حال تولید پردازنده هستند تا کاهش تاثیرگذاری بر عملکرد جهانی را به حداقل برسانند.

تا کنون شواهد زیادی در مورد افزایش مصرف اینترنت ارائه شده است. مدیرعامل AT&T اظهار داشت که در این مدت، 100 درصد به مصرف کنندگان اینترنت افزوده شده است. رکورد کاربران همزمان Steam بار دیگر شکسته شده است. شرکت هایی مانند نتفلیکس و یوتیوب کیفیت دیتا و فیلم را کاهش داده اند بار زیرساخت ها کاهش یابد. به شرکت های بزرگ سرگرمی دنیا، کلاس های آنلاین محصلان، خریدهای اینترنتی، سفارش غذا و کار در خانه (دورکار) را هم اضافه کنید. با این وجود مصرف اینترنت در زمان اعمال محدودیت های جهانی به بیشترین میزان خود رسیده است. موضوعی که اهمیت پردازنده های سرور را در این روزها بیش از گذشته می کند.

پست های مرتبط

اپل احتمالاً چت‌بات Apple GPT را راه‌اندازی نکند

شرکت TSMC در ساخت تراشه Tensor G5 گوگل مشارکت می‌کند

تست DLSS 3.0 با RTX 4050 لپ تاپ