Hideaki Itsuno طراح ارشد Dragons Dogma از پلی استیشن 3 به عنوان یک کابوس یاد می کند

کارگردان بازی Dragons Dogma درجدیدترین مصاحبه خود از کنسول پلی استیشن 3 به عنوان یک کابوس یاد کرد.

شکست پلی استیشن 3 در برابر توسعه دهندگان

بازی Dragons Dogma یکی از عناوین نقش آفرینی در نسل هفتم بود که برای کنسول های پلی اسیتشن 3 و ایکس باکس 360 عرضه شد. حالا توسعه دهنده این عنوان از سختی های کار با پلی استیشن 3 صحبت کرده که حتی این پلتفرم را ناامید کننده می داند.

در نسل هفتم کار برای سونی بسیار سخت شده بود و در این مسیر Sony اشتباهات زیادی کرد. پلی استیشن 3 شش ماه پس از ایکس باکس 360 مایکروسافت عرضه شد و بلافاصله به دلیل گرانی بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. سونی بعد از مدتی به اشتباه خود پی برد و PS3 را ارزان‌تر کرد، اما توسعه‌دهندگان هنوز هم در مورد سخت‌افزار پیچیده این کنسول، از جمله کارگردان Dragon’s Dogma، کابوس‌هایی می‌بینند.

به دلیل پیچیدگی‌ های  PS3، بسیاری از توسع ه‌دهندگان روی ساخت بازی برای Xbox 360 تمرکز کردند و به سادگی آن‌ها را به کنسول سونی منتقل کردند. مسلماً، انتقال بازی‌ها به کنسول کار ساده‌ای نیست، اما به ندرت شاهد یک بازی نسل هفتمی بهینه‌ سازی شده برای PS3 هستید، حداقل در روزهای اولیه.

سونی از آن زمان مدیریت فناوری خود را برای توسعه دهندگان آسان‌تر کرده است، از این رو موفقیت های بزرگی برای PS4 و PS5 حاصل شد.

Dragon’s Dogma  در نهایت به سیستم‌های قوی‌تری مانند PS4 و Xbox One راه پیدا کرد، اما همیشه برای JRPG به این راحتی نبود.

Hideaki Itsuno، کارگردان Dragon’s Dogma و Devil May Cry در مصاحبه ای با استودیوی بازی Bokeh مورد مبارزه با سخت افزار پلی استیشن 3 صحبت کرد. هنگام ساخت Devil May Cry 4، Itsuno  به سختی متوجه شد که توسعه برای PS3 آسان نیست.

بازی Dragon’s Dogma  هنگام عرضه بر روی PS3 و Xbox 360 نقد های مثبتی دریافت کرد. انتشار نسخه Dragon’s Dogma: Dark Arisen روی  PS4، Xbox One، PC  و Nintendo Switch  به همان خوبی نسخه قبلی بود. در حال حاضر هم نتفلیکس یک انیمه بر اساس دراگون دوگما را در دست ساخت دارد.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024