پیکسل 4 موفق به کسب امتیاز 112 از دگزومارک شد

بعد از پرچمدران  دیگر شرکت ها، این بار دگزومارک به سراغ پرچمدار اپل رفته و سنسور های دوربین گوگل پیکسل 4 را مورد بررسی قرار داده است. این گوشی هوشمند توانست تا در مجموع امتیازات بخش عکاسی و فیلم برداری امتیاز 112 را به خود اختصاص دهد که شاید توقعات کمی بیشتر از این بود.

پیش از این اگر بخواهیم به گذشته برگردیم، پیکسل 3 با کسب امتیاز 101 توانسته بود نام خود را به عنوان بهترین گوشی هوشمند مجهز به یک سنسور دوربین اصلی در کنار آیفون 10 آر به ثبت برساند.

پیکسل 4 به نسبت پیکسل 3 از یک سنسور بیشتری بهره برده و عملکرد بهتر سنسور های دوربین اصلی این گوشی هوشمند امر طبیعی است. پیکسل 4 با دریافت این امتیاز از دگزومارک در رده هشتم جدول و پایین تر از سامسونگ گلکسی اس 10 قرار گرفت.

اما در بخش سنسور دوربین سلفی با توجه به اینکه به نسبت پیکسل 3، از یک سنسور کمتر بهره برده بود، ما توانست امتیاز خوب 92 را به خود اختصاص دهد.

مشخصات سنسور دوربین گوگل پیکسل 4

گوگل پیکسل 4 از دو سنسور 12 مگاپیکسل و 16 مگاپیکسل استفاده می کند. سنسور 12 مگاپیکسل با زاویه دید 77 درجه، از گشودگی دیافراگم f/1.7 استفاده می کند و با فاصله 28 میلی متری، تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال، به عنوان سنسور اصلی شناخته می شود.

سنسور دیگر به دقت 16 مگاپیکسل و زاویه دید 52 درجه، از گشودگی f/2.4 استفاده می کند و البته از نوع 45 میلی متری است. این سنسور با توجه به بزرگنمایی یا زوم دو برابر اپتیکال و لرزشگیر اپتیکال به عنوان سنسور تله فوتو شناخته می شود.

گوگل در این سالها در کنار سخت افزار قدرتمند دوربین به فکر استفاده از نرم افزاری قدرتمند بوده به طوری که امسال در پرچمداران گوگل پیکسل 4، از یک تراشه یادگیری عصبی استفاده کرده است تا تجربه متفاوتی را به کاربرانش هدیه دهد.

ویژگی بهبود یافته دیگر حالت Night یا حالت شب است که به صورت نرم افزاری بهبودهایی را تجربه کرده است. در این حالت بی نیاز از نور کافی می توانید عکس های پرنوری را ثبت کنید.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !