اکسپریا 5 در جدول دگزومارک بالاتر از آیفون 8 پلاس و سامسونگ گلکسی نوت 8 قرار گرفت

در آخرین بررسی وب سایت معتبر دگزومارک، این وب سایت به سراغ یکی از گوشی های مقرون بصرفه سونی رفت. این بار سونی اکسپریا 5 توانست با ثبت عملکردی بهتری به نسبت اکسپریا 1 و نیز حتی بهتر از پرچمداران سالیان پیش سامسونگ و اپل یعنی گلکسی نوت 8 و آیفون 8 پلاس، رتبه بهتری را در وب سایت دگزومارک به خود اختصاص دهد.

سونی اکسپریا 5 بعد از اکسپریا 1 در نمایشگاه IFA 2019 بصورت رسمی رونمایی شد. این گوشی هوشمند تواتنست در بخش عکاسی امتیاز 101 و در بخش ضبط ویدئو امتیاز 83 را به خود اختصاص دهد.

اگر بخواهیم به نقاط ضعف این سنسور های دوربین بپردازیم، باید گفت که تعادل رنگ سفید بر قرار شده در بسیاری از موقعیت های مکانی بهتر است کمی کمتر باشد. البته این گوشی هوشمند توانست در شرایط نور کم عملکرد تقریبا خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

هر چند در نور شب و مخصوصا وجود برخی نور های مصنوعی، نویز های بسیاری در تصاویر ثبت شده دیده شد. در بخش ویدئو و حالت شب نیز نویز ها مشهود تر بوده و چندان چنگی به دل نمی زند.

سنسور های دوربین اصلیاین گوشی هوشمند به نسبت اکسپریا 1 تغییری نداشته اند دوباره شاهد استفاده از سه سنسور برای دوربین های اصلی اکسپریا 5 بوده ایم.

یک سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 و یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4، سنسور های دوربین اصلی چهارگانه اکسپریا 5 را تشکیل می دهند.

منبع: dxomark

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد