تحول صنعت بازی سازی با The MetaHuman Creatorشرکت Epic Games

همیشه یک چالش بزرگ برای موفق شدن در صنعت بازی و سرگرمی وجود داشته است، اینکه بتوانید چیزی برای ارائه داشته باشید که بتواند این صنعت را به جلو حرکت دهد. شاید تعداد کمی از شرکت های حال حاضر توانسته اند تاثیر خود را بر روی پیشرفت این صنعت داشته باشند. شرکت Epic Games در حال حاضر با داشتن عنوانی مانند Fortnite توانسته میلیون ها کاربر را در کنار خود نگه دارد. اما اپیک در بحث ارائه ابزار و فن آوری های مختلف برای توسعه این صنعت یکی از تاثیرگذارترین ها بوده است.

از قدیم تا حال

یکی از چالش های بزرگ توسعه دهنده های مختلف، طراحی و ساخت کاراکترهای مختلف در بازی است. این مرحله در هر نسل به شکلی پیچیده در انتظار توسعه دهنده ها است. چنین فرایندی ممکن است که چندین هفته و حتی چند ماه به طول بی انجامد. باز هم با وجود دقت بالای مدلسازها و طراحان، بعضا اشکالاتی عجیب در این فرایند بوجود می آید که لازمه آن اصلاحات فراوان است.

یک حرکت انقلابی در شخصیت سازی

حالا شرکت اپیک خبر بسیار خوبی برای سازنده های بازی های رایانه ای دارد و می تواند نوید یک جهش بسیار بزرگ باشد. شرکت Epic Games اعلام کرده است که به ابزار و نرم افزاری جدید دست پیدا کرده که می تواند در عرض چند دقیقه صورت و حرکات انسان را بسیار واقع بینانه ایجاد کند. این برنامه The MetaHuman Creator نام دارد، این برنامه برای اعمال خواسته های شما از موتور گرافیکی Unreal Engine استفاده می کند.

تاکنون، یکی از دشوارترین کارها در ایجاد محتوای سه بعدی، ساختن انسانهای دیجیتال بوده است. وی می افزاید: حتی باتجربه ترین هنرمندان نیز فقط برای یك شخصیت به مقدار قابل توجهی از زمان ، تلاش و تجهیزات نیاز دارند.

این ابزار می تواند همراه با تکنیک های مدرن ضبط حرکت و انیمیشن برای ایجاد صحنه هایی با شخصیت های مجازی استفاده کند. توسعه دهندگان به راحتی با استفاده از مدل های مختلف مو، انواع بدن، انواع مدل ریش می توانند کاراکترهای بی نظیری را خلق کنند.

به گفته اپیک گیمز کار کردن با این نرم افزار آنچنان سخت نخواهد بود. پس از ویرایش های انجام شده در The MetaHuman Creator ، این امکان وجود دارد که دارایی های شما آماده برای انیمیشن و ضبط حرکت از طریق Quixel Bridge ، روی موتور Unreal بارگیری شود. در بیانیه رسمی آمده است: شما همچنین می توانید داده های منبع را به صورت فایل مایا، شامل مش، اسکلت، دکل صورت، کنترل انیمیشن و مواد استخراج کنید.

ماستیلوویچ می گوید: ما سعی کرده ایم که برنامه ویژه ای را برای کمک به توسعه دهندگان و بازی سازان فراهم کنیم. آن چیزی که ما در بازی The Last Of Us 2 دیدیم کاملا طبیعی نیست، گرچه در بحث مدلسازی دیجیتالی خوب کار شده است.

گرافیست ها ثبت نام کنند

نسخه آزمایشی نرم افزار The MetaHuman Creator، در ماه های آینده بصورت زود هنگام در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. هنوز اپیک تاریخ انتشاری را برای آن مشخص نکرده است. توسعه دهندگان و گرافیست های علاقه مند می توانند برای به روزرسانی در وب سایت Unreal Engine ثبت نام کنند.

پست های مرتبط

استودیو Capcom به طور رسمی به بازی Resident Evil 9 اشاره کرد

نسخه بتای Tower Raid Open برای بازی Dying Light 2 منتشر شد

نسخه‌های آینده فناوری DLSS انویدیا می‌توانند از هوش مصنوعی برای ساخت تکسچرها، اشیا و کاراکترها استفاده کنند