هرآنچه از سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا باید بدانیم

سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا به عنوان گل سر سبد گوشی های هوشمند خانواده جدید این شرکت بصورت رسمی رونمایی شد. از جمله مشخصات بسیار قدرتمند این گوشی هوشمند می توان به سنسور های دوربین آن اشاره کرد. شاید بالاخره سامسونگ بتواند به سلطه پرچمداران هواوی در زمینه سنسور های دوربین پایان دهد.

مشخصات سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

طراحی

طراحی در نظر گرفته شده برای صفحه نمایش این گوشی هوشمند همانند طراحی می باشد که پیش از این سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس از آن بهره برده بود. ناچ اینفینیتی O که این بار بریدگی دایره ای شکلی که سنسور دوربین سلفی را در خود جای می دهد در قسمت مرکزی و بالای صفحه نمایش قرار گرفته.

در قسمت پشتی اما شاهد در نظر گرفته شدن چهار سنسور برای دوربین می باشیم. این بار بریدگی مستطیلی شکلی برای قرار گیری سنسور های دوربین در نظر گرفته شده. سه سنسور به همراه فلش بصورت چیدمان مربعی در کنار هم قرار گرفته اند و سنسور پریسکوپ نیز در قسمت پایینی و ظاهری مربعی شکل متفاوت پایین تر از سه سنسور دیگر قرار گرفته.

صفحه نمایش

پرچمداران سامسونگ همواره مشخصات جدید را برای اولین بار با خود به همراه داشته اند. اما این پرچمداران جدید این بار با مشخصه های فنی بسیار متفاوت تر به نسبت پرچمداران گذشته رونمایی شده اند. صفحه نمایش غول پیکر 6.9 اینچی گلکسی اس 20 اولترا از جنس داینامیک امولد توانایی ارائه رزولوشن 1440 پیکسل پلاس را خواهد داشت.

اما برای اولین بار در تاریخ گوشی های هوشمند سامسونگ، نه تنها گلکسی اس 20 اولترا، بلکه دو گوشی هوشمند دیگر این خانواده نیز به صفحات نمایشی مجهز شده اند که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را خواهند داشت. نسبت تصویر 20 به 9 صفحه نمایش این گوشی هوشمند نیز سبب شده تا شاهد صفحه نمایشی بلند قامت تر به نسب پرچمداران گلکسی اس 10 باشیم.

دوربین

اما همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، سنسور های دوربین فوق قدرتمند این گوشی هوشمند می باشد. سنسور های دوربینی که به احتمال خیلی زیاد می توانند عملکرد بهتری را به نسبت هواوی میت 30 پرو 5G که در حال حاضر از نظر سنسور های دوربین قدرتمند ترین گوشی جهان به حساب می آید را خواهند داشت.

برای اولین بار در میان گوشی های هوشمند سامسونگ، یک سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی برای گلکسی اس 20 اولترا در نظر گرفته شده، سنسوری که پیش از شیائومی می CC9 پرو با بهره بردن از آن توانست عملکرد فوق العاده ای را از خود به نمایش بگذارد و حتی مدتی به عنوان بهترین گوشی هوشمند از نظر سنسور های دوربین شناخته می شد.

در کنار سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی شاهد در نظر گرفته شدن یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور TOF می باشیم. اما نکته اصلی سنسور های دوربین در نظر گرفته شده، سنسور تله فوتو این گوشی هوشمند می باشد. این اولین بار است که سنسور پریسکوپ برای یکی از گوشی های هوشمند سامسونگ مورد استفاده قرار میگیرد. سنسور 48 مگاپیکسلی تله فوتو سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا توانایی زوم 10 برابری اپتیکال و 100 برابری دیجیتال را خواهد داشت.

هر دو سنسور اصلی و تله فوتو این گوشی هوشمند نیز به لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS مجهز شده اند.

پردازنده و باتری

سامسونگ همواره برای پرچمداران خود از جدیدترین پردازنده های شرکت کوالکام و نیز پردازنده های اختصاصی خود بهره می برد. این بار نیز قدرتمند ترین پردازنده کوالکام یعنی اسنپدراگون 865 به همراه پردازنده اگزینوس 990 این غول قدرتمند را همراهی خواهند کرد.

با توجه به ابعاد بسیار بزرگ صفحه نمایش در نظر گرفته شده، برای اولین بار در تاریخ پرچمداران سامسونگ، این گوشی هوشمند به باتری قدرتمند 5000 میلی آمپری مجهز شده. شارژر 45 واتی مجهز به شارژ سریع این بار در جعبه این گوشی قرار گرفته. این در حالی می باشد که پیش از این برای بهره بردن از شارژر 45 واتی می بایست آن را به عنوان یک لوازم جانبی خریداری می کردید.

سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا توانایی پشتیبانی از شبکه های ایترنتی 5G را خواهد داشت. دو باند mmWave  و 6GHz باند هایی می باشند که شبکه های 5G را پشتیبانی می کنند و باند mmWave سرعت بسیار بالاتری را ارائه می دهد. این گوشی هوشمند نیز توانایی پشتیبانی از هر دو باند را دارد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود