هرآنچه از سامسونگ گلکسی Z Flip3 باید بدانید

در رویداد رسمی galaxy unpacked سامسونگ شاهد رونمایی جدید ترین محصولات این شرکت بودیم که در این میان، گلکسی Z Fold3 و گلکسی Z Flip3 به عنوان جدید ترین گوشی ها هوشمند انعطاف پذیر این شرکت معرفی شدند. اسمارتفون هایی که شاید از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسل قبلی خود نداشته باشند، اما مشخصات قدرتمند تری را با خود به همراه داشتند. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به مشخصات در نظر گرفته شده برای سامسونگ گلکسی Z Flip3 و خواهیم دید که به نسبت نسل قبلی چه تفاوت هایی داشته است.

سامسونگ گلکسی Z Flip3

همانطور که در ابتدا اشاره داشتیم، این اسمارتفون از نظر طراحی تفاوت های چندانی با نسل قبلی خود ندارد. ولی تفاوت های اندک در نظر گرفته شده سبب شد تا گلکسی Z Flip3 نمای ظاهری بسیار جذاب و کاربر پسند تری را به نسبت نسل قبلی داشته باشد. برای مثال یکی از ایرادات اصلی که از سامسونگ گلکسی Z Flip گرفته می شد، صفحه نمایش ثانویه کوچکش بود و این بار سامسونگ صفحه نمایشی با ابعاد بزرگتر 1.9 اینچی و رزولوشن 260×512 پیکسلی را برای اعلان ها در حالت تاشو در نظر گرفته است که سوای کارایی بیشتر، نمای بسیار زیبا تری را به نسبت نسل قبلی به این اسمارتفون خاص بخشیده است.

در نمای رو به رویی نیز این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی 6.7 اینچی با رزولوشن 2640×1080 پیکسلی از نوع داینامیک امولد 2X مجهز شده است. صفحه نمایشی که این بار همانند گلکسی Z Fold3، توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را دارد.

برای طراحی صفحه نمایش نیز شاهد حضور ناچ جذاب اینفینیتی O می باشیم که بریدگی دایره ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه نمایش، سنسور دوربین سلفی با رزولوشن 10 مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 را در خود جای داده است. در نمای پشتی اما شاهد قرار گیری دو سنسور دوربین با چیدمانی ستونی شکل می باشم که متشکل از یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 12 مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و سنسور دوربین فوق عریض با رزولوشن 12 مگاپیکسلی و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 می باشد.

همانطور که می بینیم به جز سنسور دوربین تله فوتو که گلکسی Z Flip3 ار آن محروم است، ما بقی سنسور های در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند مشابه با سنسور های دوربین سامسونگ گلکسی Z Fold3 می باشد.

در بخش مشخصات سخت افزاری نیز همانند سامسونگ گلکسی Z Fold3، این اسمارتفون نیز به یکی از قدرتمند ترین پردازنده های شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 888 مجهز شده است. رم 8 گیگابایتی به همراه حافظه های داخلی 128 و 256 گیگابایتی در کنار باتری با میزان ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعتی از دیگر مشخصات سخت افزاری در نظر گرفته شده می باشند. بر خلاف گلکسی Z Flip که با سه تنوع رنگی معرفی شده بود، این گوشی هوشمند جدید با 7 طیف رنگی بسیار جذاب روانه بازار خواهد شد.

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !