رونمایی از کارت گرافیک EVGA RTX 2060 KO در نمایشگاه CES 2020

رونمایی از کارت گرافیک EVGA RTX 2060 KO در نمایشگاه CES 2020

انویدیا پس از معرفی کارت گرافیک RX 5600 XT ای ام دی نتوانست به سکوت خود ادامه دهد و کارت گرافیک EVGA RTX 2060 KO یکی از محصولات خاص نمایشگاه CES 2020 به شمار می رود که از نظر عملکرد به نماینده AMD بسیار نزدیک خواهد بود. هر چند در حال حاضر بنچمارکی از RX 5600 XT منتشر نشده، اما پیش بینی می شود این دو محصول رقابتی نزدیک با بکدیگر داشته باشند.

طبق اطلاعات منتشر شده از کارت گرافیک EVGA RTX 2060 KO قیمت حدود 300 دلاری برای آن در نظر گرفته شده که بسیار به قیمت 279 دلاری RTX 5600 XT مرجع نزدیک است. با در نظر گرفتن کیفیت و کارایی همیشگی انواع کارت گرافیک EVGA در سال های اخیر می توان انتظار کارایی قابل توجهی از RTX 2060 KO داشت.

خنک کننده دو اسلاتی مجهز به دو عدد فن بزرگ و بک پلیت فلزی پشت کارت از جمله مشخصات ظاهری این محصول هستند. وجود نقاطی به صورت قطره که به لوگوی EVGA مزین شدند، نشان می دهد که این برند آمریکایی برای عملکرد بهتر فن ها برنامه ای ویژه دارد. عدم وجود نورپردازی RGB یا هرگونه نورپردازی دیگر روی سیستم خنک کننده نشان می دهد که تمرکز EVGA روی تولید یک کارت گرافیک با قیمت مناسب و کارایی بالا بوده است.

کارت گرافیک EVGA RTX 2060 KO از طراحی مدار تغذیه اختصاصی بهره می برد و به همین دلیل امکان اورکلاک کارخانه ای به منظور ارائه عملکرد بهتر نسبت به نسخه مرجع انویدیا فراهم شده است. هر چند اطلاعات دقیقی از فرکانس کاری کارت اعلام نشده ولی پیش بینی می شود، فرکانس ها اختلاف فاحشی با نسخه مرجع انویدیا را به ثبت برسانند.

تامین توان مورد نیاز کارت گرافیک EVGA RTX 2060 KO توسط یک کانکتور 8 پین پاور انجام می شود و از این لحاظ توان مصرفی بهتری نسبت به RX 5600 XT دارد. تعداد پورت ها نیز شامل یک عدد DisplayPort، یک HDMI و یک عدد DVI-D می شود که مجموعه کامل تری نسبت به نماینده AMD را نشان می دهد.

کارت گرافیک RTX 2060 KO به احتمال فراوان در تاریخ 31 ژانویه (شاید چند روز پس از این تاریخ) و با قیمت حدود 300 دلار روانه بازار های جهانی خواهد شد. طول کارت گرافیک EVGA در حدود 20 سانتی متر اعلام شده که با توجه به مشخصات کامپیوتر های دسکتاپ و مینی پی سی های جدید تولید شده توسط برخی از شرکت های حاضر در نمایشگاه CES 2020، امکان نصب RTX 2060 KO در این محصولات وجود دارد.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود