سامسونگ با پروژه نئون همگان را در نمایشگاه CES 2020 شگفت زده کرد

پیش از شروع نمایشگاه CES 2020 سامسونگ وعده رونمایی از هوش مصنوعی جدید خود با نام نئون را داده بود. حال آزمایشگاه STAR این شرکت بصورت رسمی از قابلیت های قدرتمند این هوش مصنوعی پرده برداری کرد. این هوش مصنوعی آن قدر قدرتمند می باشد که سامسونگ بیان کرد بهتر است نام هوش مصنوعی را بر روی آن نگذارید و همانند یک انسان به آن نگاه کنید. در ادامه به قابلیت های شگفت انگیز این هوش مصنوعی بسیار قدرتمند خواهیم پرداخت.

نئون جا پای انسان می گذارد

تا پیش از معرفی هوش مصنوعی نئون، سامسونگ فعالیت چشم گیری در نمایشگاه CES امسال از خود به نمایش نگذاشته بود. اما باید بدوم هیچ گونه تعریف اضافی بگوییم که رسما در زمینه هوش مصنوعی سامسونگ از پروژه ای بی نظیر پرده برداری کرد.

در کنار رونمایی نئون شاهد منتشر شدن ویدئویی برای تحلیل این هوش مصنوعی در یوتیوب بودیم که ما را بیش از پیش شگفت شده کرد. در این ویدئو چند انسان را می دیدیم که هر کدام با شغلی متفاوت در حال حرف زدن بودند اما نکته جالب این است که هیچ کدام از این شخصیت ها واقعا جلوی دوربین نیامده اند و این نئون می باشد که با شبیه سازی این شخصیت ها در حال صحبت بود.

نئون قابلیت این را دارد تا چهره، صدا و حتی احساسات فرد مورد نطر را شناسایی کند و دقیقا همانند آن شخصیت از خود واکنش نشان دهد. شخصیت های در نطر گرفته شده همانطور که گفتیم شغل ها متفاوتی داشتند و هوش مصنوعی قدرتمند سامسونگ توانست عملکرد هر یک از این شخصیت های را به بهترین شکل ممکن شبیه سازی کند.

وقتی دیگر نمی شود به چشم های خود اعتماد کرد

گروه STAR اعلام کرده که این شبیه سازی بسیار قدرتمند قادر خواهد بود تا همانند یک مجری، بازیگر و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید در فضای مجازی و تلویزیون ایفای نقش کند. تصور کنید که یک هنر پیشه سال های پیش فوت کرده و شما می توانید شاهد اکران فیلم جدید از همان بازیگر باشید (دیگر به چشم هایتان هم نمی توانید اعتماد کنید).

به گفته این گروه، نئون آزمایش تورینگ را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته. آزمایش تورینگ به این شکل می باشد که یه انسان در مقابل یک هوش مصنوعی و انسانی دیگر قرار میگیرد و باید با سوال هایی که می پرسد، انسان را از هوش مصنوعی تشخیص دهد. موفقیت نئون در این آزمایش دلیل موجهی می باشد که دیگر نمی توان حتی به چشم های خودمان نیز اعتماد کنیم.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد