اپلیکیشن Fast Share همتای AirDrop اپل برای اشتراک گذاری فایل در اندروید خواهد بود

اپلیکیشن Fast Share برای اندروید قرار است عملکردی مانند AirDrop در دستگاه های اپل داشته باشد تا کاربران اندروید بتوانند توسط این برنامه فایل ها را با دیگر دستگاه های اندرویدی نزدیک با سرعت بالا به اشتراک بگذارند.

·        Fast Share همان AirDrop با محدودیت های کمتر

راهی ساده برای کارهایی مانند اشتراک گذاری یک عکس توسط AirDrop که در دستگاه های اپل صورت میگیرد اما اندروید ذاتا از این ویژگی بی بهره است. به همین دلیل کاربران اندروید باید از برنامه های سوم شخص برای این کار استفاده کنند.

اما به گزارش 9toGoogle، اپلیکیشن Fast Share در حال آماده سازی است تا با استفاده ترکیبی از وای فای و بلوتوث، هر نوع فایلی را حتی قطعه هایی از یک متن را به یک دستگاه اندروید نزدیک دیگر ارسال کند و تمام این پروسه فقط با چند قدم آسان صورت میگیرد.

اما بین این برنامه و AirDrop تفاوت های کلیدی وجود دارد. در اپلیکیشن Fast Share محدودیتی در ارسال فایل ها به کسانی که جزء مخاطبین شما نیستند وجود ندارد اما کاربر میتواند قابلیت امکان مشاهده را فعال کند تا دستگاه های دیگر حتی در صورتی که شما در حال استفاده از برنامه نیستید شما را رویت کنند.

این برنامه علاوه بر اندروید برای کروم بوک ها، دستگاه های iOS و همچنین ساعت های هوشمند Wear OS در دسترس قرار خواهد گرفت که البته طبیعتا همه این برنامه ها یک جا عموما منتشر نمیشود. نسخه iOS نیاز به یک برنامه اختصاصی دارد.

هنوز زمان عرضه اپلیکیشن Fast Share مشخص نیست اگر چه این برنامه از ویژگی های گوگل پلی سرویس است و نیازی به اندروید Q نخواهد داشت و گوگل احتمالا در انتشار این برنامه تاخیر زیادی نخواهد داشت. از آنجایی که گوگل Android Beam که بر پایه NFC است را برای اندروید نسخه بعد مناسب نمیداند، احتمالا Fast Share تنها را اشتراک گذاری سریع فایل ها در این سیستم عامل خواهد بود.

منبع: Engadget

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند