اولین تصویر از مادربردی با چیپ ست AMD B550 فاش شد

با ورود مادربردهای سری X570 به عنوان یک چیپ ست رده بالا و البته TRX40 به عنوان پرچمدار فعلی چیپ ست های AMD، جای یک چیپ ست میانرده در بین مادربردهای AMD خالی بود. اما با وجود اینکه AMD هیچ واکنشی برای ساخت مادربردهای های مبتنی بر چیپ ست AMD B550 نشان نداده است، اما اولین تصویر از مادربردی با چیپ ست B550 فاش شد.

با لو رفتن این تصویر مشخص می شود که AMD به صورت مخفیانه در حال کار بروی چیپ ست B550 بوده تا به زودی مادربردهای مختلف بر اساس تولید شرکای AMD روانه بازار شود. این دیرکرد AMD در معرفی چیپ ست B550 باعث شد تا محصولاتی بر مبنی B550A که همان B450 بروزشده بود را مشاهده کنیم. چیپ ست B450 می توانست از درگاه PCIe 4.0 استفاده کند اما در کمال تعجب AMD با بروزرسانی AGESA این قابلیت را حذق کرد. پس از آن چیپ ست B550A تنها از یک اسلات PCIe 4.0 با خط ارتباطی مستقیم به پردازنده استفاده می کرد.

اما چیپ ست B550 در تمام اسلات ها می تواند فناوری PCIe 4.0 را پشتیبانی کند و البته انتظار می رود به کنترلرهای پیشرفته تری مجهز شود. تصویری که اخیرا منتشر شده است، مربوط به یک مادربرد مبتنی بر چیپ ست B550 از ساخته های SOYO تولید کننده چینی است. این مادربرد یک محصول اقتصادی است و مشخص نیست که چیپ ست B550 مانند X570 به خنک کننده های فعال مجهز می شود یا توان حرارتی کم آن اجازه چنین کاری را نمی دهد.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود