آموزش تصویری Zip یا Unzip کردن فایل ها در گوشی‌ آیفون و تبلت‌ آیپد

آموزش Zip یا Unzip کردن فایل ها در گوشی‌ آیفون و تبلت‌ آیپد

با افزایش کاربرد گوشی آیفون و تبلت آیپد و استفاده روزمره از آنها در شرایط مختلف سبب شده تا به Zip یا Unzip کردن فایل ها نیاز پیدا کنید. به طور حتم زمانی که هزینه هنگفتی را برای خریداری دیوایس های اپلی می پردازید، انتظار دارید تا نیاز شما به استفاده از لپ تاپ و کامپیوتر در شرایط حساس کاهش یابد و این دستگاه ها بتوانند کار شما را به بهترین شکل انجام دهند.

در این آموزش کاربردی قصد داریم تا روشی بسیار آسان و سریع را برای فشرده سازی یا از حالت فشرده خارج کردن فایل ها در انواع گوشی آیفون و تبلت آیپد را بدون نیاز به دانلود و نصب نرم افزار جانبی ارائه دهیم. محدودیت های نرم افزاری موجود در سیستم عامل های اندروید و iOS در سال های گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست، اما با توجه به افزایش نیاز کاربران و پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری، دستگاه های مجهز به دو سیستم عامل محبوب نیز امکانات گسترده ای را به کاربران خود ارائه می دهند.

یکی از کاربردی ترین امکاناتی که در سیستم عامل iOS بدون نیاز به نرم افزار جانبی ارائه می شود، قابلیت فشرده سازی (Zip) یا از حالت فشرده خارج کردن (UnZip) فایل ها به شمار می رود که در این زمینه انواع گوشی آیفون و تبلت آیپد وظایف خود را به خوبی انجام می دهند. تنها پیش نیاز این کار، آپدیت سیستم عامل iOS یا iPadOS به نسخه 13 است که قابلیت Zip یا UnZip را بدون نیاز به نرم افزار جانبی ارائه دهد.

چگونه فایل ها را در گوشی آیفون و تبلت آیپد Zip کنیم؟

برای این منظور نیاز است تا مراحل زیر را با استفاده از اپلیکیشن Files در گوشی آیفون و تبلت آیپد انجام دهید که شامل مراحل بسیار آسان و سریعی می شود:

  1. اپلیکیشن File را از صفحه Home اجرا کنید.
  2. به آدرسی که فایل مورد نظر در آن قرار دارد، بروید.
  3. روی آیکن فایل مورد نظر ضربه زده و انگشت خود را روی آن نگه دارید.
  4. سپس آخرین گزینه موجود یعنی Compress را انتخاب کنید تا عملیات فشرده سازی فایل آغاز شود. امکان ارسال فایل فشرده شده به ایمیل دلخواه نیز در این روش وجود دارد.

چگونه فایل ها را در گوشی آیفون و تبلت آیپد UnZip کنیم؟

همانطور که مشاهده کردید، روش فشرده سازی فایل ها در گوشی آیفون یا تبلت مجهز به سیستم عامل iOS 13 بسیار آسان بود و اکنون قصد داریم روش خارج کردن فایل از حالت فشرده یا همان UnZip را آموزش دهیم. برای این منظور باید مراحل زیر را از طریق اپلیکیشن Files انجام دهید.

  1. اپلیکیشن File را از صفحه Home اجرا کنید.
  2. به آدرسی که فایل مورد نظر در آن قرار دارد، بروید.
  3. روی آیکن فایل فشرده مورد نظر ضربه زده و انگشت خود را روی آن نگه دارید.
  4. سپس آخرین گزینه موجود یعنی Uncompress را انتخاب کنید تا عملیات خروج از حالت فشرده فایل آغاز شود. محتویات فایل مورد نظر شما در یک فولدر با همان نام ذخیره می شوند و به سادگی می توانید پوشه مورد نظر را به مکان دیگری در حافظه ذخیره سازی گوشی آیفون یا تبلت آیپد منتقل کنید.

دستگاه هایی که هنوز به روز رسانی iOS 13 را دریافت نکرده یا دارندگان گوشی آیفون یا تبلت آیپد نسبت به آپدیت سیستم عامل اقدام نکرده اند، دو ویژگی مهم را از دست داده اند. ویژگی اول عدم وجود اپلیکیشن Files در سیستم عامل های پیشین است که شما را وادار به دانلود و نصب نرم افزار های جانبی می کند. ویژگی دوم هم مربوط به عملیات Zip یا UnZip است که در iOS 13 بدون نیاز به نرم افزار های Third-Party انجام می شود. در صورتی که از سیستم عامل های قدیمی تر از iOS 13 استفاده می کنید، این دو ویژگی بسیار مهم را از دست داده اید.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود