اولین بنچمارک های گلکسی نوت 10 پلاس با پردازنده اگزینوس 9825

سامسونگ برای اولین بار از پردازنده 7 نانومتری اختصاصی خود یعنی اگزینوس 9825 پرده برداری کرد. گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس نیز اولین پرچمدارن این شرکت بودند که به این پردازنده 7 نانومتری مجهز شدند. حال اولین بنچمارک های این پردازنده جدید سامسونگ منتشر شده که به ما نشان خواهد داد، تا چه اندازه اولین پردازنده 7 نانومتری سامسونگ به نسبت دیگر پردازنده های 7 نانومتری عملکرد بهتری داشته.

سامسونگ در همان ابتدا قول بهبود چشم گیری در زمینه پردازنده گرافیکی یا همان GPU این پردازنده جدید خود را داده بود. هنوز اطلاع دقیقی از میزان پیشرفت اگزینوس 9825 در این زمینه نداریم. البته باید دقت کرد که این بنچمارک ها در حالی از این گوشی هوشمند گرفته شده که قطعا در ادامه با دریافت بروزرسانی های جدید عملکرد بهتری را از آن شاهد خواهیم بود.

بنچمارک هایی امیدوار کننده برای اولین پردازنده 7 نانومتری اختصاصی سامسونگ

در قسمت تک هسته ای، اگزینوس 9825 نتوانست که امتیازی بهتر به نسبت اسنپدراگون 855 بدست آورد. در صدر جدول نیز آیفون ایکس اس مکس را مشاهده می کنیم.

در قسمت تست چند هسته ای، هشت هسته پردازنده اگزینوس 9825 نتوانست عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. یکی از دلایل احتمالی رخ دادن چنین اتفاقی عدم انتشار بروزرسانی هایی می باشد که در ابتدا به آن اشاره کردیم. از طرفی، عملکرد سیستم خنک کننده نیز تاثیر گذار می باشد که این مسئله هم با دریافت بروزرسانی های جدید قابل حل می باشد.

اما در زمینه تست گرافیک، باید گفت که نوت 10 پلاس عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشت و توانست بهتر از گلکسی اس 10 پلاس عمل کند.

اما پردازنده گرافیکی باز هم به نسبت اسنپدراگون 855 استفاده شده در گلکسی اس 10 پلاس عملکرد ضعیف تری داشته. بدون شک با دریافت بروزرسانی شاید اگزینوس 9825 نتواند اسنپدراگون 855 را شکست دهد اما قطعا امتیاز ها بهتری را به خود اختصاص خواهد داد.

به هر حال برای گوشی هوشمندی که هنوز در دسترس کاربران قرار نگرفته و بروزرسانی های کارآمدی را نیز دریافت نکرده باید گفت امتیاز های بنچمارک بسیار خوبی را به خود اختصاص داده. سامسونگ نیز نشان داد در تجربه اولیه خود برای پردازنده های 7 نانومتری با دستی پر وارد عرصه رقابت شده است.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود