مشخصات منتشر شده از پردازنده اسنپدراگون 875 با معماری 5 نانومتری

بعد از عملکرد بسیار خوب پردازنده ها با معماری 7 نانومتری این بار نوبت به پردازنده های 5 نانومتری رسیده است. پردازنده A14 بایونیک اولین پردازنده 5 نانومتری بود که گوشی های هوشمند خانواده آیفون 12 را همراهی می کرد. بعد از آن پردازنده Kirin 9000 به همراه گوشی های هوشمند خانواده هواوی میت 40 معرفی شد. بزودی باید منتظر رونمایی پردازنده اسنپدراگون 875 به عنوان اولین پردازنده کوالکام با معماری 5 نانومتری باشیم.

تا به امروز شایعات و اخبار زیادی در مورد مشخصات در نظر گرفته شده برای این پردازنده جدید منتشر نشده. اما در جدیدترین خبر منتشر شده بر خی از مشخصات در نظر گرفته شده برای اسنپدراگون 875 مشخص شد. این پردازنده 5 نانومتری قرار است به معماری خوشه 1+3+4 مجهز شود.

یک هسته قدرتمند Cortex-X1با حداکثر فرکانس کاری 2.84 گیگاهرتز به همراه سه هسته Cortex-A78با حداکثر فرکانس کاری 2.42 گیگاهرتز در کنار چهار هسته ضعیف تر Cortex-A55 با حداکثر فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده جدید را تشکیل خواهند داد.

در کنار این پردازنده نیز شاهد حضور پردازنده گرافیکی یا همان GPU آدرنو 660 می باشیم. با توجه به برخی نتایج بنچمارک منتشر شده، این پردازنده توانسته اذست عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد. هرچند نباید فراموش کنیم که تا به امروز همواره در میان پردازنده های گوشی های هوشمند اندرویدی، کوالکام توانسته است بهتری عملکرد را از خود به نمایش بگذارد.

قدرتمند ترین هسته در نظر گرفته شده برای این پردازنده 5 نانومتری توانایی ارائه حداکثر فرکانس 2.84 گیگاهرتز را دارد، این در حالی می باشد که قدرتمند ترین هسته پردازنده kirin 9000 توان ارائه فرکانس کاری حتی بالاتر از 3 گیگاهرتز را نیز خواهد داشت. اما باید منتظر رونمایی رسمی اسنپدراگون 875 باشیم تا بینیم در نهایت امسال کدام پردازنده به عنوان قدرتمند ترین پردازنده گوشی های هوشمند اندرویدی شناخته می شود.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود