امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۴ ساعت : ۰۶:۲۸

ژل حرارتی کارت گرافیک RTX 5080 AORUS Master تنها بعد از یک ماه کار نشت می‌کند !

کاربران نسخه Gigabyte AORUS MASTER ICE کارت گرافیک GeForce RTX 5080 گزارش دادند که ژل حرارتی آن حتی پس از تنها یک ماه استفاده از کارت گرافیک نشت می‌کند.

مشکلات مختلفی با سری RTX 50 انویدیا گزارش می‌شود، اما این بار نباید تقصیر را به گردن انویدیا بیندازیم. مسئولیت این مشکل بر عهده شریک AIB آن یعنی گیگابایت است. یکی از کاربران سایت QuasarZone، گزارش داد که در کارت گرافیک Gigabyte GeForce RTX 5080 خود با نشت چیزی که به نظر می‌رسد ژل حرارتی باشد، روبرو شده است. این ژل به قدری مایع شده که به سمت قسمت PCIe riser حرکت کرده است. این موضوع واقعا حیرت‌انگیز و یک خرابی جدی به شمار می‌آید. دیدن چنین مشکلی در یک نسخه گران قیمت مانند AORUS MASTER ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

این ژل حرارتی در واقع جایگزین پدهای حرارتی معمولی است و طبق گفته‌ گیگابایت، نباید مایع باشد. بنابراین، با توجه به حادثه گزارش شده، این احتمال وجود دارد که ژل دچار نقص بوده باشد. اگر این مشکل پس از استفاده طولانی مدت رخ می‌داد منطقی بود، اما طبق گفته کاربر، وی کارت گرافیک RTX 5080 خود را دقیقاً یک ماه پیش خریداری کرده که نشان می‌دهد این خرابی بدون شک ناشی از اشکال در تولید یا طراحی از سوی شریک AIB باشد. کاربر گفت که کارت گرافیک را به صورت عمودی نصب کرده بوده و شاید این وضعیت منجر به نشتی شده باشد.

ژل حرارتی کارت گرافیک RTX 5080 AORUS Master تنها بعد از یک ماه کار نشت می‌کند !حالا تصور کنید که بیش از 1500 دلار صرف خرید یک کارت گرافیک می‌کنید و با چنین نقصی روبرو می‌شوید. این مشکل باید بلافاصله رسیدگی شود. این ژل حرارتی ماده‌ای رسانا نیست، ولی در صورتی که نشتی آن فوراً حل نشود، می‌تواند به قطعات دیگر آسیب برساند. اگر این ژل به سمت PCIe riser حرکت کند، احتمالاً اتصال را مسدود کرده و مشکلات جدی به وجود آورد.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد نشت ژل حرارتی نسخه Gigabyte AORUS MASTER ICE کارت گرافیک GeForce RTX 5080 چه نظری دارید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *