سنسور تشخیص چهره گوگل پیکسل 4 با بسته بودن چشم کاربر غیرفعال می شود

یکی از قابلیت های بسیار قدرتمند و پیشرفته در نظر گرفته شده برای پرچمداران جدید گوگل، سنسور تشخیص چهره سه بعدی این گوشی های هوشمند بوده. قابلیتی که این بار بسیار باهوش تر و پیشرفته تر از همیشه پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال را همراهی می کند. اما به تازگی مشخص شده که این قابلیت در شرایطی که چشمان کاربر بسته باشد عملکردی را از خود نشان نخواهد داد.

گوگل برای پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال از قابلیت سنسور حسگر اثر انگشت اسفاده کرده بود. اما در پرچمداران جدید دیگر این قابلیت به کل حذف شد و گوگل همانند اپل تصمیم گرفت تا قابلیت امنیتی تشخیص چهره سه بعدی را برای پرچمداران خود در نظر بگیرد.

بسیاری از کاربران به این مسئله که حتما برای تشخیص چهره توسط این سنسور باید چشمان باز باشد اعتراض کردند و چنین اتفاقی را مشکل تلقی کرده اند. این در صورتی می باشد که گوگل در تیزر های پیش از رونمایی رسمی این گوشی هوشمند نیز نشان داده بود که برای قثل گشایی صفحه نمایش نیاز است تا چشمان کاربر باز باشد.

اگر کمی منطقی تر نگاه کنیم میبینیم که چنین تصمیم در راستای امنیت تصمیم بسیار درستی می باشد. برای مثال؛ تصور کنید شما خوابیده اید و شخص دیگری قصد دارد تا با نشان دادن تصویر شما به گوشی هوشمندتان به محتویات گوشی شما دست رسی داشته باشد.

در صورت چنین اتفاقی و بسته بودن چشم هایتان، این قابلیت به هیچ کسی اجازه نمی دهد که به این روش به گوشی هوشمند شما دسترسی داشته باشند. البته ممکن است با توجه به نظر جمعی و اکثریت کاربران، گوگل در بروزرسانی های جدید چنین قابلیتی را حذف کند و یا حق انتخاب را به عهده خود کاربر بگذارد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد