ثبت تصاویری بی نظیر با فعال بودن حالت شب گوگل پیکسل 4 ایکس ال / به همراه ویدئو

گوگل با معرفی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال در زمینه ثبت تصاویر در نور کم با فعال بودن حالت شب یا همان night mode از همان ابتدایی حرف های بسیاری برای گفتن داشت. اما این بار پیکسل 4 ایکس ال به عنوان گل سرسبد گوشی های هوشمند این شرکت، عملکرد شگفت انگیزی را در ثبت تصاویر با فعال بودن حالت night mode از خود به نمایش گذاشته که در ویدئوی در نظر گرفته شده حواهید دید که باید قبول کرد هنوز هم گوگل در این زمینه در میان گوشی های هوشمند دیگر بی رقیب است.

همانطور که می دانید پیش از پیکسل 3 ایکس ال توانست با مجهز بودن به جالت night mode عملکرد فوق العاده ای را به نسبت آیفون 10 مکس در ثبت تصاویر در نور کم از خود به نمایش بگذارد. اما اپل برای آیفون 10 مکس قابلیت night mode را در نظر نگرفته بود.

اما این بار آیفون 11 پرو مکس با مجهز شدن به چنین قابلیت کاربردی پا به میدان گذاشته است. در بررسی تخصصی سنسور های دوربین اصلی آیفون 11 پرو مکس که توسط گروه بنچیمو صورت گرفت می توانید عملکرد بسیار خوب این سنسور های دوربین را شاهد باشید.

اما پیکسل 4 ایکس ال نیز بار دیگر، این بار قدرتمند تر از همیشه قابلیت night mode را با خود به همراه دارد. قابلیت که در این ویدئو به خوبی مشاهده خواهید کرد که در مقابل آیفون 11 پرو مکس عملکرد بسیار بهتری را از خود نشان داده است. این در حالی می باشد که آیفون 11 پرو مکس نیز در حال حاضر یکی از بهترین گوشی های هوشمند از نظر ثبت تصاویر در نور کم و شب می باشد.

مشخصات سنسور های دوربین اصلی گوگل پیکسل 4 ایکس ال

گل سر سبد گوشی های هوشمند گوگل از دو سنسور 12 مگاپیکسل و 16 مگاپیکسل استفاده می کند. سنسور 12 مگاپیکسل با زاویه دید 77 درجه، از گشودگی دیافراگم f/1.7 استفاده می کند و با فاصله 28 میلی متری، تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال، به عنوان سنسور اصلی شناخته می شود.

سنسور دیگر به دقت 16 مگاپیکسل و زاویه دید 52 درجه، از گشودگی f/2.4 استفاده می کند و البته از نوع 45 میلی متری است. این سنسور با توجه به بزرگنمایی یا زوم دو برابر اپتیکال و لرزشگیر اپتیکال به عنوان سنسور تله فوتو شناخته می شود.

گوگل در این سالها در کنار سخت افزار قدرتمند دوربین به فکر استفاده از نرم افزاری قدرتمند بوده به طوری که امسال در پرچمداران گوگل پیکسل 4، از یک تراشه یادگیری عصبی استفاده کرده است تا تجربه متفاوتی را به کاربرانش هدیه دهد.

البته تغییرات دوربین به همینجا ختم نمی شود. گوگل از دو ویژگی جدید و بهبود یافته استفاده کرده است. ویژگی جدید با نام Dual Exposure شناخته می شود که در اصل ویژگی تنظیمات دوگانه نور است. با این ویژگی اگر از غروب آفتاب عکاسی کنید، تنظیمات اولیه نور آسمان را به صورت کامل دریافت کرده و تنظیمات دوم، نور محیط اطراف را بازیابی می کند تا در نهایت با تصویری هیجان انگیز روبرو باشید.

ویژگی بهبود یافته دیگر حالت Night یا حالت شب است که به صورت نرم افزاری بهبودهایی را تجربه کرده است. در این حالت بی نیاز از نور کافی می توانید عکس های پرنوری را ثبت کنید.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !