بازیمو: نقدی بر Halo Infinite قهرمان ناشناس

یکی از محبوب ترین فرنچایزهای شرکت مایکروسافت یقینا عنوان Halo محسوب می شود. اولین بازی از این مجموعه Halo Combat Evolved بود که در سال 2001 برای کامپیوتر های شخصی عرضه شد و قهرمان آن کسی نبود جز Master Chief.

سازنده خوش ذوق بازی یعنی استودیو Bungie اثری شایسته را خلق کرده بود، دنیایی علمی تخیلی با داستانی جذاب و موسیقی های حماسی و خاطره انگیز که هر مخاطبی را جذب خود می کرد. عملکرد استودیو بانجی در خلق کاراکتر ستودنی بود و نتیجه آن Master chief قهرمان اسطوره ای این مجموعه بازی است و به تنهایی نماد و سمبل کنسول ایکس باکس شده است.

همکاری بانجی برای ساخت مجموعه هیلو تا سال 2010 ادامه یافت و بعد از ساخت عنوان Halo Reach اعلام کرد قصد دارد بر روی عنوانی جدید کار کند و دیگر برای ساخت قسمت بعدی هیلو همکاری نخواهد کرد. مایکروسافت مجموعه Halo را با استودیو Industries 343 ادامه داد و تا بحال سه عنوان Halo 4 و Halo 5 و Halo Wars 2 را این استودیو بصورت انحصاری برای ایکس باکس ساخته است.

در Xbox Games Showcase شماره جدید این بازی تحت عنوان Halo Infinite به نمایش گذاشته شد. سازندگان اعلام کرده بودند این بار با یک بازی جهان باز در سری هیلو مواجه می شوید که می توانید در آن جست جو کنید و داستان های فرعی را پیگیری کنید.

نوید این داده شده که بازی Halo Infinite بیش از بازی های قبلی به شخصیت مسترچیف بپردازد که می تواند جالب و جذاب باشد و اینکه چرا باید قهرمان مجموعه برای مخاطبان همچنان ناشناس باقی بماند. اما در بخش گیم پلی که همچنان به ریشه های خود وفادار است و کاملا آشناست ولی در عین حال سازنده بازی مکانیک های جدیدی را هم به گیم پلی اضافه کرده که جالب ترین آن ها قلاب متصل به دست مسترچیف است که دقیقا همان قلابی است که در بازی Just Cause 2 و Just Cause 3 کاراکتر اصلی از آن استفاده می کرد.

شما در Halo Infinite از این قلاب برای گرفتن دشمنان، حرکت به جلو و حتی گرفتن اشیا مورد نظر استفاده می کنید. در بخش گیم پلی، هیلو جدید کاملا خاطره انگیز و جذاب بوده و هواداران را راضی خواهد کرد اما مساله مهم اینست که این اولین نمایش کنسول جدید مایکروسافت برای نمایش قدرت بود که متاسفانه Halo Infinite در بخش بصری و گرافیک به معنای کلمه نا امید کننده بود. انیمیشن های خشک، بافت های بی کیفیت و نورپردازی های بی روح از Halo Infinite اثری کاملا تاریخ مصرف گذشته ساخته که ما را حتی به دو نسل قبل می برد. سازنده بازی باید خیلی بیشتر از این حرف ها بر روی این عنوان انحصاری کار می کرد. در هر حال نسل جدید کنسول مایکروسافت بزودی عرضه خواهد شد ولی به خوبی نمایان است که در حال حاضر ایکس باکس سری ایکس چند پله نسبت به رقیب خود پلی استیشن 5 عقب مانده.

بازی Halo Infinite در تعطیلات سال میلادی 2020 برای PC ،Xbox One و Xbox Series X عرضه خواهد شد.

پست های مرتبط

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد