نمایشگاه CES 2020: بهبود کارایی دستیار صوتی گوگل

گوگل نیز کنفرانس خود را در نمایشگاه CES 2020 برگزار کرد. همانطور که پیش از این اعلام شده بود، نمایشگاه امسال تمرکز ویژه ای را به AI یا همان هوش مصنوعی و نیز شبکه های اینترنتی نسل پنجم گذاشته. گوگل نیز در زمینه هوش مصنوعی شاید سوپرایز ویژه ای نداشت اما این بار با بهبود کارایی هایی در زمینه دستیار صوتی گوگل رویداد خود را در این نمایشگاه برگزار کرد.

دستیار صوتی گوگل با قابلیت هایی آشنا

سامسونگ که پیش از گوگل کنفرانس خود را در نمایشگاه CES برگزار کرده بود، از جدیدترین محصولات خود که به هوش مصنوعی جدید و بهبود یافته این شرکت مجهز شده بودند پرده برداری کرد. حتی زمزمه هایی از هوش مصنوعی این شرکت با نام نئون به گوشی رسید. حتی هنوز هم سامسونگ با توجه به عملکرد ناموفق خود در زمینه هوش مصنوعی بیکسبی دست از سر این هوش مصنوعی بر نداشته و این بار با بهبود های در نظر گرفته شده از این هوش مصنوعی در خانه های هوشمند نیز استفاده کرد.

اما دستیار صوتی گوگل این بار با برخی قابلیت های جدید و برخی قابلیت هایی که پیش از این دیده بودیم حضور پیدا کرد. اگر بخواهیم به یکی از قابلیت های جدید اشاره کنیم می توانیم به قابلیت خواندن صفحه اشاره کرد. برای مثال شما برای خواندن مطلبی که به 20 دقیقه زمان نیار دارد با گوشی هوشمند شاید تا انتهای مطلب انگیزه ای نداشته باشید برای اتمامش، با دستور جدید Hey Google, read this page، بصورت خودکار متن صفحه نمایش مورد نظر خوانده می شود.

شما می توانید با برخی دستورات را تیز با زمان بندی معین بدهید. برای مثال می توانید مشخص کنید که در چه ساعتی گوشی هوشمند شما چه عملکردی را از خود نشان دهد.

حالت Interpreter Mode قابلیتی بود که در نمایشگاه CES سال گذشته نیز شاهد بودیم. این بار اما گوگل بهبود هایی را برای این قابلیت در نظر گرفته شده. این قالیت سبب می شود تا دو کاربر با دو زبان متفاوت باهم صحبت کنند.  برخی مراکز از جمله هواپیمایی آمریكا ، بانك های HSBC و تعداد معدودی هتل در اطراف وگاس ، سان فرانسیسكو ، لس آنجلس ، ژاپن و قطر متعهد شده اند تا از این قابلیت استفاده کنند.

منبع: techcrunch

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد