معرفی کارت گرافیک های RX 5600 XT پاور کالر در نمایشگاه CES 2020

معرفی کارت گرافیک های RX 5600 XT پاور کالر در نمایشگاه CES 2020

پاور کالر به عنوان تولید کننده کارت گرافیک های مشهور سری Devil در نمایشگاه CES 2020 از نسل جدید محصولات خود با نام های Liquid Devil، Red Devil و Red Dragon رونمایی کرد که از طراحی ظاهری متفاوتی بهره می برند. کارت گرافیک های AMD RX 5600 XT بر پایه معماری NAVI و قیمت حدود 279 دلار در روز ابتدایی نمایشگاه معرفی شده بودند.

پاور کالر پیش از این در 25 نوامبر سال 2019 از کارت گرافیک RX 5700 XT Liquid Devil رونمایی کرده بود و اکنون کارت RX 5600 XT را بر پایه خنک کننده و طراحی Liquid Devil شامل یک بلاک خنک کننده مایع تولید کرده است. نورپردازی RGB و قدرت خنک کنندگی بسیار بالا از مهم ترین خصوصیات RX 5600 XT Liquid Devil به شمار می روند.

تامین توان مورد نیاز این کارت توسط دو کانکتور 8 پین PCI صورت می پذیرد که نشان دهنده توان مصرفی بالا به دلیل افزایش فرکانس کاری یا همان اورکلاک کارخانه ای است. پاور کالر پیش از این اعلام کرده بود که کارت گرافیک RX 5600 XT  از ترکیب کانکتور های 6+8 پین تولید خواهد شد، اما به دلیل اورکلاک کارخانه ای، وادار به استفاده از دو کانکتور 8 پین شده است.

بلاک خنک کننده مورد استفاده در این محصول، ساخت کمپانی EK است که به جرات می توان گفت بهترین تولید کننده واتربلاک (به خصوص در بخش کارت گرافیک) در سطح جهان به شمار می رود. پاور کالر دو کارت گرافیک Red Devil و Red Dragon را با بهره گیری از خنک کننده هایی دارای دو عدد فن تولید کرده که نسخه Red Dragon توان مورد نیاز خود را توسط یک کانکتور 8 پین تامین می کند.

اما کارت گرافیک Red Devil با بهره گیری از دو عدد کانکتور 8 پین، توان مورد نیاز خود را تامین می کند که نشان دهنده اورکلاک کارخانه ای PowerColor است. هر چند طراحی ظاهری دو کارت RX 5600 XT مجهز به خنک کننده دو فن، از مشخصات یکسانی بهره می برد، اما به نظر می رسد که کولر Red Devil شرایط بهتری در کنترل دما را به ثبت برساند.

تمامی کارت گرافیک های جدید پاور کالر در بخش پورت ها از سه عدد پورت DisplayPort و یک عدد HDMI بهره می برند. تاکنون اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه رسمی توسط شرکت سازنده اعلام نشده است.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود