مدیاتک پردازنده دیمنسیتی 800 و مودم 5G خود را در نمایشگاه CES 2020 معرفی کرد

در میان سازندگان چیپست گوشی های هوشمند همواره مدیاتک محصولاتی با قیمتی اران تر را معرفی کرده. بسیاری از گوشی های هوشمند میان رده برای اینکه با قیمت پایین تری روانه بازار شوند از چیپست های این شرکت تایوانی استفاده کرده اند. این بار اما در نمایشگاه CES 2020، مدیاتک قدرتمند تر از همیشه از پردازنده جدید 7 نانومتری خود با نام دیمنسیتی 800 پرده برداری کرد. در ادامه به مشخصات در نظر گرفته شده برای این چیپست و نیز مودم جدید این شرکت با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G خواهیم پرداخت.

دیمنسیتی 800 با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G

مدیاتک از سال 2018 شروع به فعالیتی قدرتمند تر در زمینه چیپست های گوشی هوشمند آغاز کرد. چیپست های سری پی و جی این شرکت که با هدف استفاده برای گوشی های هوشمند گیمینگ معرفی شدند توانستند عملکرد قابل قبولی را از خود به نمیاش بگذارند. حتی پردازنده میان رده هلیو G90T توانسته بود برای چند ماه در رتبه اول جدول چیپست های میان رده AnTuTu به خود اختصاص دهد.

پیشرفت این شرکت به اندازه ای بود که سامسونگ نیز اعلام کرده که قصد دارد برای گوشی های میان رده سال 2020 خود از پردازنده های مدیاتک بهره ببرد.

دیمنسیتی 800 را می توان یک پردازنده میان رده در نظر گرفت. این پردازنده میان رده سوای معماری 7 نانومتری ARM می تواند از شبکه های اینترنتی نسل پنجم نیز پشتیبانی کند. اگر بخواهیم مقایسه از پردازنده میان رده با قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی 5G داشته باشیم می توانی به پردازنده های میان رده اسنپدرگون 765 و 765G شرکت کوالکام اشاره کنیم.

چهار هسته قدرتمند Cortex-A76  با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز و 4 هسته ضعیف تره Cortex-A55  با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز، هسته های این پردازنده میان رده را تشکیل می دهند. برای پردازنده گرافیکی یا همان GPU نیز از پردازنده Mali-G77 استفاده شده.

پشتبانی از سنسور 64 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 90 هرتز

دیمنسیتی 800 قابلیت پشتیبانی از حداکثر سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی را خواهد داشت. در کنار این اتفاق قابلیت پشتیبانی از حداکثر 4 سنسور را برای یک گوشی هوشمن میان رده خواهد داشت. این پردازنده میان رده می تواند از صفحات نمایش با نرخ بروزرسانی 90 هرتز نیز پشتیبانی کند. این در حالی می باشد که اسنپدراگون 765 توانایی پشتیبانی از صفحات نمایش با نرخ بروزرسانی 120 هرتز را دارد.

سوای سامسونگ، شرکت هایی چون اوپو، شیائومی و ویوو خواهان استفاده از این پردازنده میان رده برای گوشی های هوشمند میان رده خود در سال جاری می باشند.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل مانند Core Ultra 9 285K دارای سرعت کلاک حداکثر 5.5 گیگاهرتز هستند

لینوکس پچ جدیدی از AMD برای نسل بعدی پردازنده‌های Zen 5 دریافت کرده است

شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 را با نام‌های 7235H و 7235HS در وبسایت خود فهرست کرد