شرکت Inno3D کابل برق کارت گرافیک های AXGaming را پنهان می کند

همانطور که می دانید در زمان عرضه کارت گرافیکی جدید، نسخه سفارشی توسط شرکای شرکت مادر تولید می شود. زمان که در مورد موضوع سفارشی سازی صحبت می شود، تنها شامل فرکانس، ظاهر و سیستم خنک کننده نیست. از زمان عرضه RTX 4090 شاهد ذوب شدن کانکتور 12VHPWR بودیم. این در حالی است که شرکت های تولیدکننده می توانستند با سفارشی سازی جای نصب کانکتور تا حد زیادی این مشکل را برطرف کنند. این که چرا تا کنون تعویض محل کانکتور مورد استفاده قرار نگرفته خود جای بحث دارد. حال AXGaming اولین شرکتی است که برای کارت های RTX 4070 و RTX 4060 Ti خود طراحی کابل مخفی را ارائه می کند.

این مفهوم در واقع بسیار ساده است، زیرا کانکتور برق در جهت مخالف نسبت به مادربرد قرار دارد. سپس کابل برق از شبکه یا بریدگی در سمت دیگر کارت عبور می کند و از آنجا، کابل به کانکتور وصل می شود در حالی که هنوز در زیر یک صفحه پشتی قابل جابجایی پنهان است. از آنجایی که هیچ کانکتوری در طرف دیگر کارت وجود ندارد، هیچ کابل برق قابل مشاهده ای وجود ندارد.

این طراحی کارت گرافیک توسط Inno3D فاش شده است که یک برند جدید برای بازار چین به نام AXGaming دارد. ما قبلاً بسیاری از کارت های آنها را دیده ایم، اما این کارت اولین کارتی است که این ایده را عملی کرده است. نکته مهم این است که کانکتور به برد لحیم شده است. هیچ کانکتوری روی کابل ها آویزان نیست، همانطور که قبلاً در برخی از طرح های مرجع و سفارشی دیده ایم. این اطمینان حاصل می کند که اتصال ایمن و پایدار است.

طبیعتاً برخی از مشکلات جزئی مانند فاصله بین مادربرد و کابل برق در این ایده وجود دارد. انتقال این کانکتور، درست در جایی که تمام مادربردهای استاندارد ATX به پایان می رسند و کابل های SATA وصل شده اند، بسیار منطقی تر است. این امر مدیریت کابل را حتی ساده تر، بدون نیاز به خم کردن کابل ها و فشرده کردن آنها در فضای کوچک فراهم می کند. اما در طراحی کارت های AXGaming  چنین نیست و باید کمی در انتها، کابل را خم کرد هرچند همچنان این ایده نو و جذاب است.

طبق گزارشات به دست آمده، AXGaming این طراحی را برای کارت‌های گرافیک RTX 4070 و RTX 4060 Ti اجرا می کند، که هر دو منحصراً از کانکتورهای برق استاندارد 8 پین استفاده می‌کنند نه از کانکتور 12VHPWR.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود