نوکیا 8.3 نماینده شایسته اچ ام دی گلوبال بزودی رونمایی می شود / مشخصات فنی کامل

نوکیا 8.3 قرار است به عنوان جدیدترین پرچمدار این شرکت بزودی رونمایی شود. این بار اچ ام دی گلوبال مشخصات فنی قدرتمندی را برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته تا در میان رقبای قدرتمند دیگر، نوکیا نیز حرفی برای گفتن داشته باشد. امروز اما به لطف شایعه پراکنان مشخصات فنی کاملی از این گوشی هوشمند منتشر شد که در ادامه به این مشخصات خواهیم پرداخت.

مشخصات نوکیا 8.3

برای اولین بار در میان گوشی های هوشمند نوکیا، این گوشی به صفحه نمایشی با طرادحی ناچ زیبای اینفینیتی O مجهز خواهد شد.

صفحه نمایش 6.8 اینچی با رزولوشن FHD پلاس که به لطف بهره بردن از ناچ اینفینیتی O توانایی ارائه نسبت تصویر بالای 21 به 9 را نیز خواهد داشت. تا کنون به جز اکسپریا 5 و نیز سری های دیگر گوشی های هوشمند سونی، هیچ شرکتی  نتوانسته بود چنین صفحه نمایش بلند قامتی را برای گوشی های هوشمند خود در نظر بگیرد.

در بریدگی دایره ای شکل ناچ اینفینیتی O که در قسمت بالایی گوشه چپ صفحه نمایش قرار گرفته، شاهد حضور یک سنسور 24 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی خواهیم بود. در قسمت پشتی اما چهار سنسور برای دوربین در نظر گرفته شده.

طراحی در نظر گرفته شده برای قرار گیری سنسور های دوربین در قسمت پشتی، ما را به یاد طراحی گوشی های نوکیا 6.2 و نوکیا 7.2 می اندازد. چیدمانی دایره ای شکل در قابی دایره از شکل در قسمت مرکزی پشت این گوشی هوشمند قرار گرفته است.

بار دیگر نوکیا در بخش سنسور های دوربین با شرکت Zeiss همکاری کرده. یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی به همراه سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض به همراه سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق، سنسور های دوربین چهارگانه نوکیا 8.3 را تشکیل می دهند.

یکی از قدرتمند ترین پردازنده های میان رده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 765G این گوشی هوشمند را همراهی می کند. از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می توان به رم 4 و 6 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایتی اشاره کرد. نوکیا 8.3 به باتری 4500 میلی آمپری مجهز شده و نیز توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی نسل پنجم یا همان 5G را نیز خواهد داشت.

منبع: rozetked

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود