سیستم عامل اختصاصی Hongmeng OS هواوی برای خودرو های هوشمند

گویا مشکلات به وجود آمده برای هواوی به دلیل تحریم های امریکا، سبب شده تا این شرکت چینی استعداد های خودش را بیشتر از گذشته شکوفا کند. در جدیدترین اخبار منتشر شده گویا هواوی قصد همکاری با شرکت های معتبر عرصه خودرو را دارد و قرار است در تولید خودرو های هوشمند از سیستم عامل جدید و اختصاصی خود یعنی Hongmeng OS استفاده کند.

اما داستان سیستم عامل اختصاصی هواوی از کجا شروع شد. ابتدا امریکا دست به تحریم هواوی زد و بسیاری از کشور های اروپایی و حتی برخی از کشور های آسیایی نیز این شرکت چینی را تحریم کردند. اما یکی از اصلی ترین مشکلات هواوی از آن جایی شروع شد که گوگل به جمع تحریم کنندگان اضافه شد.

با این اتفاق دیگر گوشی های هوشمند هواوی حق استفاده بهره بردن از سیستم عامل اندروید و همچنین سرویس خدمات گوگل یا همان (GMS) را نداشتند. اما فعلا عدم اجازه استفاده از سیستم عامل اندروید بصورت موقت لغو شده. ولی هواوی می داند که هر لحظه ممکن است تحریم جدیدی از سمت گوگل اعمال شود.

به همین علت شاهد رونمایی سیستم عامل اختصاصی این شرکت بود که البته با نام Harmony OS می شناسیمش. این سیستم عامل اختصاصی قرار است در سال میلادی 2021 برای یکی از گوشی های هوشمند این شرکت مورد استفاده قرار گیرد. حال هواوی قرار است صفحه نمایش هوشمندی را برای برخی از خودروهای هوشمند با استفاده از سیستم عامل Hongmeng OS طراحی کند.

هواوی پیش از این در سال 2019 همکاری خود را با شرکت های معتبری چون آئودی و تویوتا شروع کرد. قرار است در سال میلادی 2021 شاهد معرفی خودرو های خودران از این دو شرکت باشیم که هواوی قرار است در این راه کمک شایانی به این دو شرکت کند. در مجموع گویا هواوی در این اوضاع بحرانی تحریم های بیشتر به فکر خود کفا شدن افتاده تا اینکه شرایط امریکا را برای لغو تحریم ها قبول کند.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود