طراحی عجیب سنسور های دوربین آنر سری 50

آنر یکی از زیر برند های بسیار موفق هواوی بود که توانسته تا به امروز در عرصه گوشی های هوشمند عملکرد بسیار خوبی را به نمایش بگذارد. اما مدتی است که آنر بصورت شرکتی مستقل فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از اصلی ترین دلایل جدایی آنر از هواوی، تحریم های سفت و سخت امریکا بر علیه هواوی می باشد. مدتی پیش آنر وی 40 به عنوان اولین گوشی هوشند مستقل این شرکت روانه بازار شد و حال قرار است گوشی های هوشمند آنر سری 50 به عنوان جدیدترین پرچمداران این شرکت روانه بازار شوند.

در چند روز گذشته به لطف شایعه پراکنان، اخبار جالبی در خصوص گوشی های هوشمند آنر سری 50 منتشر شده، اخباری که نشان از طراحی جدید و البته عجیبی برای سنسور های دوربین قسمت پشتی این گوشی های هوشمند می دهد.

پیش بینی می شود که آنر 50، آنر 50 پرو و آنر 50 پرو پلاس در قالب این خانواده، به عنوان جدیدترین پرچمداران این شرکت معرفی شوند. با توجه به تصاویر منتشر شده از طراحی سنسور های دوربین قسمت پشتی، ابعاد بزرگی که برای قرار گیری سنسور دوربین اصلی در نظر گرفته شده، توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

ابعادی که هنوز مشخص نیست نشان از سنسور دوربین اصلی بزرگ این گوشی هوشمند می دهد یا صرفا فقط آنر تصمیم گرفته چنین طراحی را در نظر بگیرد. در قسمت پشتی به احتمال زیاد شاهد قرار گیری سه یا چهار سنسور دوربین خواهیم بود.

مدتی است که شرکت های عرصه گوشی های هوشمند نلاش دارند تا با بزرگتر کردن ابعاد سنسور دوربین محصولات خود، کیفیتی در حد و اندازه دوربین های حرفه ای DSLR را ارائه کنند و شاید گوشی های هوشمند آنر سری 50 قرار است پیشگامان این انقلاب باشند.

البته نمونه چنین طراحی را در رندر های منتشر شده از طراحی هواوی پی 50 نیز دیده بودیم، با این تفاوت که بریدگی بزرگتر قسمت بالایی دو سنسور دوربین را در خود جای داده بود. هنوز اطلاعاتی از میزان رزولوشن در نظر گرفته شده برای سنسور های دوربین این گوشی های هوشمند منتشر نشده، اما اگر  قرار باشد شاهد سنسور دوربین اصلی با این ابعاد بزرگ باشیم، بی شک توقع عملکرد بسیار شگفت انگیزی از آن می رود.

یکی دیگر از شایعات منتشر شده، پردازنده این گوشی های هوشمند می باشد. به احتمال خیلی زیاد و با توجه به برخی بنچمارک های منتشر شده، پرچمداران جدید آنر قرار است به قدرتمند ترین پردازنده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 888 مجهز شوند. پردازنده ای با معماری 8 نانومتری که در حال حاضر با توجه به عملکرد خیره کننده اش، بهترین پردازنده گوشی های هوشمند اندرویدی می باشد.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !