کمپانی 4A Games اعلام کرد Metro Exodus از AMD FSR پشتیبانی نمی کند

ماه ها از معرفی کارت گرافیک های سری RX 6000 شرکت AMD می گذرد و همچنان منتظر رقیب NVIDIA DLSS هستیم. شرکت AMD بارها در مورد FSR یا FidelityFX Super Resolution توضیحاتی داده است اما به نظر می رسد قرمز پوشان همچنان تصمیم نهایی در خصوص این فناوری را نگرفته اند. از این رو این فناوری نه برای کاربران روشن و واضح است و نه برای توسعه دهندگان.

به نظر می رسد عدم شفافیت فناوی FSR باعث شده تا حتی توسعه دهندگان هم به این فناوری روی خوش نشان ندهند. کمپانی 4A Games به عنوان خالق بازی های سری Metro تایید کرده است که بازی Metro Exodus از AMD FSR پشتیبانی نمی کند. این بازی در ابتدا سال 2019 به بازار عرضه شد و یکی از اولین بازی هایی بود که از فناوری NVIDIA DLSS پشتیبانی می کرد. اما اکنون نسخه Enhanced Edition این بازی قابلیت پشتیبانی از DLSS 2.1 دارد که باعث بهبود چشمگیر عملکرد بازی می شود.

البته نکته ای که وجود دارد این است که توسعه دهندگان مانند کاربران از همه چیز بی خبر نیستند. قطعا توسعه دهنده می داند که فناوری مانند AMD FSR چگونه کار می کند. با این حال نه تنها 4A Games بلکه بعضی دیگر از توسعه دهندگان هم اظهار داشتند که این فناوری را هنوز پشتیبانی نمی کنند.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !